Az esseni Design Zentrum az ötvenes évek közepén alapította meg neves nemzetközi formatervezői gáláját, amely a Red Dot Award nevet kapta. (Ide kattintva angol nyelven többet is olvashatsz róla.) A rendezvényen kitüntetett tárgyaknak külön tárlatuk is van – brámilyen hihetetlen és meglepő – Red Dot Design Museum néven. Az Onroad.hu oldalon is olvashattál már a Vörös Pötty díjairól, ugyanis évekkel ezelőtt írtunk egy jópofa szállítómotorkáról, amelyet szintén kitüntettek. Most azonban a legrangosabb, “Best of the Best” (vagyis “A legjobbak Legjobbika”) díjukban részesült egy motorkerékpár, a nálunk is tesztelt Yamaha XSR900.
A jelek szerint a német bázisú internacionális zsűri kedvelheti a hangvillás márkát. Ugyanis 2012 óta zsinórban ötödik évben kapnak a japánok valamilyen díjat, abból harmadszor a “Best of the Best” kitüntetést. Érdekesség, hogy elsőként nem is motorkerékpárral, hanem a JWX-2 kódjelű, elektromos kerekesszékek meghajtására tervezett intelligens egységgel érték ezt el. Azonban kapta már meg motorjuk is korábban,mégpedig az MT-07.
Az indoklás szerint az XSR900-ast több okból díjazták. Egyrészt, mert ez a motor arra született, hogy igazán elégedetté tegyen motorosokat a legfejlettebb piacokon is. Olyanokra gondoltak, ahol a motorkerékpár élvezete már egy jól felépített hobbi, ahol a felhasználó sokkal többet keres egy gépnél. Szüksége van a “tradicionális” megjelenésre, miközben technikailag nem éri be kevesebbel a legjobbnál. Ezért ítélték tökéletes választásnak az XSR900-ast is: a retro külső a legfejlettebb technikát rejti, így a modern klasszikus egyszerre nyújtja a birtoklás örömét és a valódi motorozás élvezetét.
A Yamaha csodaszép herrengépe egyébként rövid időn belül már az ötödik nemzetközi elismerést zsebeli be. Eddig begyűjtötte a “Good Design BEST100”, az “Auto Color Award 2016 Special Prize”, a “JIDA Design Museum Selection Vol.18” és az “iF Design Award” versenyek elsőségeit. Ilyen szempontból viszont különösen értékes a vállalatnak, hiszen ő az első hangvillás paripa, amely öt rangos nemzetközi értékelés elsőségét is megszerezte. Azt hiszem, nem véletlenül!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »