Sorozatunkban azoknak szeretnénk a kedvében járni, akik nemzetközi motoros túrához keresnek minél több szép célpontot. Összeszedjük nektek Európa legszebb túraútvonalait, amelyekből kedvetekre válogathattok a tervezgetések során. Egy biztos: minddel jól fogtok járni. Amennyiben kiválasztod valamelyiket a túratippek közül, nincs más dolgod mint a kép alatti linkre kattintani, és máris a motoglobe.eu oldalon találod magad, ahonnan egy gombnyomással le is töltheted az útvonalat! Aztán már csak ráhúzod a navigációs készülékedre, és indulhatsz is! Jó böngészést és túrázást, jöjjön az első rész!
Számos európai motoros útvonal ajánló kalauzban a legelőkelőbb helyeken szerepel a Transzfogaras. Amely talán a legszebb út Romániában, és ráadásul nincs is messze. Valamikor katonai útvonalnak épült, észak-déli irányban a Déli-Kárpátok legmagasabban fekvő hegyi útszakasza, amely összeköti a történelmi régiókat: Erdélyt és Havasalföldet. Főbb városok a környéken: Pitesti és Brassó. Motorkerékpárral bejárni, felfedezni ezt a vidéket felejthetetlen élmény.
A Stelvio-hágó Olaszországban található, 2’757 méteres magasságával a Keleti-Alpok legmagasabban fekvő aszfaltozott hágója, egyúttal a második legmagasabb az Alpokban. 48 hajtűkanyar található az északi és 12 a déli oldalon. Az útvonal fantasztikus alpesi tájakon vezet keresztül. A hajtűkanyarok és az aszfalt miatt technikásnak minősülő útszakasz. A túratippek között talán az egyik leginkább népszerű motoros célpont.
A Grossglockner alpesi útvonalán számozott hajtű kanyarokat találhatunk, a Kaiser Franz Josefs Höhe látogatóközpontban gyönyörű panoráma lesz a jutalmunk, kilátással a Pasterze gleccserre és a Grossglocknerre. Az úton fizető kapuk vannak Ferleiten irányába Salzburg felől. Motorosoknak ajánlott délről, a festői hegyi falun, Heiligenbluton keresztül érkezni Karintia irányából. A Grossglockner 3’798 méteres magasságával Ausztria legmagasabb csúcsa, a Mont Blanc után a második legjelentősebb hegy az Alpokban, relatív magasságát tekintve is.
A Sondrio és Stelvio közötti terület több okból is figyelemre méltó. Az egyik az ipari jelentősége, mivel ez a terület a világ első villamosított vasúti fővonalának az otthona. A villamosításra a Valtellina vonalon került sor 1902-ben, a vonal három fázisú teljesítménye 3600 V, a szerelvények maximális sebessége 70 kilométer/óra volt. Építésében alapvető szerepe volt a zseniális magyar mérnöknek, Kandó Kálmánnak, aki az építő/fővállalkozó budapesti székhelyű Ganz cég alkalmazottjaként tevékenykedett akkoriban. Ez a régió az egyik legnépszerűbb motoros célpont Európában. Ajánlott megállók: Tirano és Bormio, ahol számos helyen felfrissülhetsz, megkóstolhatod a jellegzetes helyi ételeket – mint a kolbász és a savanyú káposzta -, mielőtt a szerpentinen letekersz a másik oldalon egészen Davosig.
A Trollok útja (Trollstigen) Norvégia egyik leghíresebb panoráma útja. A lélegzetelállító hegyi út 6 kilométer hosszú, a látványos szerpentinutat hatalmas hegyek veszik körül. Ezt a délnyugat-norvégiai hágót 1936-ban, nyolc évnyi építkezés után nyitották meg. Tizenegy hajtűkanyar várja itt a motorosokat 930 méteres tengerszint feletti magasságban, néhol meredek, 9 százalékos emelkedőkkel. Az igen látványos útszakasz hangsúlyos pontja a Stigfossen vízesés, amely a hegyoldalon lezúdulva a csúcs felé tartó út egy kis hídja alatt fut át. Érdemes a parkolóban hagyni a motorokat és gyalogolni egy kicsit az élmények kedvéért.
Ha eldöntötted, merre mész, ne felejtsd el rögzíteni az utadat a motoglobe.eu mobil alkalmazásával, így másokkal is megoszthatod az élményeidet! További túratippek sorozatunk folytatásaiban következnek!
Cimkék:
A Red Dot Award nemzetközi formatervezői gála legrangosabb díját kapta meg 2017-ben a hangvillások retró masinája, a valóban meseszép XSR900.
Elolvasom »A terepmotorozás a szabadság és a felfedezés élményét is nyújtja egyben. Akár találkozni lehet egy eltűntnek hitt emberfajjal? Hobbit a fűben!
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »