Nem tudjuk pontosan, hol készült az alábbi, nem túlságosan jó minőségű tesztvideó. Annyi biztos, hogy egy olyan Yamaha R1 szerepel rajta, amelyet a nagyközönség még soha nem láthatott. Egyetlen kiállításon sem jelent meg ez a különleges prototípus, amely sok szempontból szakít a szupersport-motor építés hagyományaival. A leginkább különc jellemvonása, hogy a környezetvédelem nagyobb szerepet kapott megalkotásakor, mint a magas vég- vagy éppen kanyarsebesség.
Ez a tanulmány ugyanis nem csupán a 2017-ben életbe lépő Euro4 normát teljesíti, hanem azt toronymagasan túl is szárnyalja. Hiszen a környezetet egyáltalán nem szennyezi haladás közben. Sőt, teljesen csendes – még az elektromotorok gusztustalan visítása sem hallatszik, amikor álló helyzetből elgyorsul. Ezen felül sokkal kevesebb gumit koptat bármely korábban készített R1-nél. Az intenzív féktávokon a tárcsák mellől a szabadba jutó fékbetét-por sem terheli a Föld légkörét vagy felszínét. Fenntartása minden eddiginél kevesebbe kerül. Ugyanakkor minden járókelő és használója arcára is mosolyt csal a múltat idéző megjelenésével – és azzal, ahogy halad!
További előnye, hogy valószínűleg bekerülési költsége is barátságos összeget emészt fel. Nem kell sportkipufogó rá, és tuningolása is megoldható egy jó guggolóállvány segítségével. Mindezeken kívül nekem kedvenc részletem a hajtómű fölötti, légiesen könnyed terület. Hiszen az elavult technológiájú soros négyhengeres erőforrás hűlt helyén teljesen áttetsző képet nyújt a valaha volt leglassabb, de legviccesebb Yamaha R1. A legjobb hír pedig: igazság szerint akár te is csinálhatsz magadnak ilyet. Otthon. Ha elkészült, jövünk tesztelni és be is mutatjuk videón olvasóinknak!
Cimkék:
Közepes minőségű sisakkamerás felvétel alapján elemezhetjük ki egyik motoros társunk által roppan szerencsésen megúszott baleset okait.
Elolvasom »Egy honfitársunk arra készül, szurkolhassunk neki a Dakar Rallyn januárban. Laller a komoly anyagi terhet kreatív módon igyekszik áthidalni.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »