Vincent Messina egy ausztrál mérnök, aki korábban superbike és oldalkocsis kategóriákban is versenyzett. Azóta átköltözött Thaiföldre, de nem tudott érdemben megváltozni: továbbra sem elégíti ki valami hitvány 180-200 lovas Hayabusa meg hasonlók. Többre vágyott, sokkal többre. Így honfitársával, Tim Cameron formatervezővel összefogva megalkották az Aurora Hellfire OZ26 névre keresztelt járművet – amely valószínűleg minden lóerőmániás motoros vágyát képes maradéktalanul kielégíteni. Ugyanis egy embertelenül erős V8-as blokk hajtja, hozzá pedig csupán 265 kilogramm a száraz tömege.
Ahogy az ausztálok megközelítették a kérdést, az amúgy nagyon szimpatikus. Nem a megszokott megalomán lökettérfogatú V8-as autóblokkból indultak ki, hanem egy 2’575 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, hengerenként négyszelepes DOHC erőforrás köré építették fel az Aurorát. A paraméterek döbbenetesek: a legnagyobb teljesítmény 417 lóerő 9’500-as fordulatnál, a forgatónyomaték csúcsa pedig 319 newtonméter 7’000-nél. A gyorsulási adatokat még nem publikálták, a végsebességet 340 kilométer/órára számították ki.
Kompromisszumot a futómű terén sem kötöttek. Elöl a megszokott fordított teleszkópok helyett egy Hossack rendszerű kettős lengőkaros és központi rugóstagos felfüggesztés található, míg hátul sem a bevált lengővilla, hanem egy multi-link rendszer teljesít szolgálatot. Előbbi fő előnye a rugózatlan tömeg csökkenése, utóbbié pedig a stabilitás és az aszfaltra átvitt erő jelentős növelése gyorsításkor. A rugózó elemek minden paraméterükben elektronikusan állítható Öhlins TTX egységek.
Négyszáz lóerő fölött kell is a futómű – de fedélzeti elektronika is! Az Aurora V8 elektronikus gázt kapott, a vezető négyféle menetprogramból választhat (Sport, Túra, Eső és Személyes), a menetvezérlő elektronika érzékenysége 10 fokozatban állítható. Az öt sebességes váltót lábbal vagy kormánykapcsolókkal egyaránt lehet működtetni. A műszerfal egy teljesen színes Motec C127 folyadékkristályos egység, amely a Motec M1 ECU motorvezérléssel közös származású.
A fékek terén sem vacakoltak sokat: elöl dupla kerámia féktárcsát találunk, amelyeket Brembo GP4RX radiális négydugattyús nyergek szorítanak igen erősen. A blokkolásgátló magától értetődő módon az alapfelszereltség része. A lökettérfogat és a tömeg mellett a jó motorozhatóságot szavatolják a gumiméretek is: elöl 120/70, hátul 190/50 az abroncsok fő paramétere. Akármit azért nem lehet felrakni, csak ZR besorolású gumikat – mégis 417 lóerővel kell valamit kezdeniük…
Az Aurora V8-as formaterve legalább ugyanolyan izgalmas, mint a technikai adatai. Abszolút egyedi megjelenésű az élekkel határolt első traktus kialakítása – és így látatlanban még a szélvédelme is egészen viselhetőnek tűnik. Vincent tervei szerint 2016-tól kis sorozatban gyártani is fogják a különleges járművet – az ára egyelőre nem ismeretes. Ha valaki nagyon felizgult rá, előbb-utóbb erről is fog információt találni az AuroraMotorcycles honlapján.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »