Nagy újdonságot nem mondok azzal, hogy egy motoros túrára összecsomagolni nem egyszerű. A kétkerekű tárolókapacitása is véges – főleg a cuccok összesített tömegét tekintve -, és a terhek elhelyezése sem egyértelmű. Hiszen ha elrontjuk a paripa tengelyterhelését, vagy túl magasra kerül a tömegközéppont, a vezethetőség hirtelen és radikálisan képes romlani. Ez különösen nagy gond akkor, ha terepen is kell haladni a túra során. Mi a megoldás? Egy olyan utánfutó, amely sok cuccot bír, de nem zavar a haladásban. Off-road körülmények között sem!
Ilyen az amerikai SPiN Cargo is. A cég az oregoni Bendben található – azon a környéken pedig természetes a terepen való közlekedés. Az utánfutó neve Revolution, azaz forradalminak tartják alkotói. Hogy miért? Valószínűleg sokoldalú felhasználhatósága miatt. Az utánfutó ugyanis szinte mindenféle motorhoz és quadhoz kapcsolható, akár még kardános modellekhez is! Így akár az összes cuccunkat a Cargora rögzíthetjük, a motorra nem kell pakolnunk semmit.
Az okos kis szerkezet saját rugózással rendelkezik, amelynek mozgástartománya 63,5 és 178 milliméter között állatható. Légrugójának valamennyi paramétere – az előfeszítés és a csillapítás is – testre szabható. Így a teher mozgása a lehető legkevésbé zavarja meg a jármű viselkedését. Apropó teher: a hasznos cipelőkapacitása – és itt jönnek azok a számok, amiket nem is tudok igazán hova rakni, és bízom az elírásban – bő 36 kilogramm, de igazából 14-27 kilóval javasolják megterhelni. A gyártó szerint ennyire van szükség egy hosszú motoros túrához…
Az utánfutó szolgáltatásai közé tartozik, hogy akár áramforrásként is képes üzemelni: az amúgy is forgó kereke meghajt egy generátort, amely feltölti a beépített akkumulátorát – így este a vadkempingezés során van némi garantált világításunk a tábortűz kihunyta után. Sőt, akár napközben használt elektromos berendezéseinket is feltölthetjük a segítségével.
A SPin Cargo Revolution moduláris felépítésű, ami azt jelenti, hogy otthon is könnyen átalakítható és adoptálható a legkülönfélébb vontató járművekhez. A gyártó egy alapos mozgóképes bemutatóanyagot is készített, amelyből minden részlet megtudható róla.
Végezetül a nagy kérdés: mindez mennyibe kerül? Nos, az utánfutó még csak alaposan letesztelt prototípus, amelynek szériagyártására mostanában gyűjtenek befektetőket és támogatókat. Úgyhogy sajnos erre a cseppet sem mellékes kérdésre egyelőre nincs válasz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »