Az Ariel név hallatán mi ugrik be először? Egy igen ritka férfinév, netán a mesebeli Disney-hős, a Kis Hableány, esetleg egy mosópor márka? A műszaki érdeklődésűeknek kevésbé csapong efféle téves irányba a gondolatmenetük, ők egyből rávágják, hogy sportkocsi gyártóról van szó. De vajon tudják-e, hogy ez a legendás angol gyártó már 1870-ben egy kétkerekű járgánnyal írta be magát a történelembe? Igaz, hogy lábbal kellett hajtani, ráadásul elöl, de valahol el kellett kezdeniük. Aztán a 20. században, 1973-ig bezárólag hét motorizált bringával tették színesebbé a motorgyártás históriáját.
Egészen a 2000-es évek elejéig várni kellett, hogy egy olyan aszfaltszaggató szörnyeteget építsenek, amellyel a legkeményebb sportmotorok száját is elkenhetik. Nyolc évvel ezelőtt felröppent a hír, hogy egy erőtől duzzadó motorbiciklivel lepnék meg a rajongókat. Sokat változtattak az eredeti elképzelésen, ám jelenleg ott tartanak, hogy idén már akár a sorozatgyártás is megkezdődhet.
A paripa egyből magára vonzza a tekintetet – nem csoda, hiszen az alumínium váz már önmagában is igazi mestermunka, amellyel az Ariel Atom stílusát kívánták átültetni. A gép szíve Japánból származik, egyenesen a Hondától. A VFR1200-ban szolgáló V4-es erőforrást már több ízben teszteltük, valószínűleg ebben a brit holmiban sem lesz rá panasz.
Az eredetileg 175 lóerőt teljesítő blokkot az Ariel Ace-ben 170 lóerőre hangolták át, amely sportos menetteljesítményeket ígér a 230 kilogramm össztömegű bringának. Az angol-japán vegyesházasság hozadéka még a kardánhajtás, a blokkolásgátlóval ellátott Nissin fékrendszer és a kipörgésgátló. A gyártó meghagyja a vevőknek azt a szabadságot, hogy saját maguk választhatják ki a futóművet, ízlésüknek és motorozási szokásaiknak megfelelően.
A termék exkluzív jellegéből adódóan a vételárral sem finomkodtak az Arielnél. Nagyjából 8 millió forintnak megfelelő angol fontot kell leszurkolni egy ilyen motorért. Remélhetőleg hamar beindul a sorozatgyártás (talán túlzás évi 150 darabot sorozatnak nevezni) és legalább olyan hírhedt lesz a káprázatos tulajdonságai miatt, mint a négykerekű testvére.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »