A Ducati története sem motorkerékpárok gyártásával indult, mint ahogyan nagyon sok neves gyártó váltott más iparágról a kétkerekűek termelésére. A Ducati család 1926-ban alapította a Societá Radio Brevetti Ducati in Bologna céget, amely rádióalkatrészeket gyártott saját szabadalom alapján. Kilenc évvel később tették le az alapkövét a Borgo Panigaléban található gyárkomplexumnak, amely a korhoz képest rendkívül modernnek számított, ám 1944-ben egy bombatámadás során teljesen megsemmisült. Azonban Ducatiék folyamatos és kitartó munkával újjáépítették a gyárat és új termékek tervezésével töltötték a háborús esztendőket, amelyeket csak a világégés után mutattak be.
Legelső motorkerékpárjuk a Cucciolo volt, amely közelebb állt egy kerékpárhoz, mint egy motorhoz. A váz aljára egy 48 köbcentiméteres négyütemű erőforrást erősítettek, amely segítségével a 44 kilogrammos kétkerekű akár 64 kilométeres óránkénti sebességgel is roboghatott. A kezdeti egyszerű kis gépeket egyre komolyabb vasak követték és a motorsportban is taroltak a Ducati járgányai.
Főként az L2-es elrendezésű motorjairól elhíresült gyártó jelenleg az Audi fennhatósága alatt működik, azon belül pedig a Lamborghinihez áll a legközelebb. A nagy gyártókhoz képest manufaktúrának tekinthető vállalat komoly eredményeket ért el az évek során. Nemrégiben gördült le az egymilliomodik példány a gyártósorról. A különleges darab egy Monster 1200S volt, amelyet személyesen Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója adott át a szerencsés vásárlónak. Egy interjú során azt nyilatkozta a vezér, hogy “1946 óta 1’000’000 ducatis álmát váltottuk valóra”.
A negyvenhét éves Ernestot – a jubileumi darab boldog tulajdonosát- megtisztelte jelenlétével az átadás során az Audi főnöke, Rupert Stadler és Luca de Meo marketing igazgató is. Viszonyításképpen, mostanában gördült le a Honda szalagjáról is egy különleges modell – egészen pontosan a háromszáz-milliomodik Honda motorkerékpár, amely nevezetesen egy Gold Wing volt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »