Jön az automata fék motorokon is?

Biztonság
2014. november 03., hétfő - Macko

Autókon már megszokottak a különféle fékrendszeri asszisztensek. A jövőben a motorokon is automata lassítóberendezések jöhetnek.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

Helmets on -
Nem rossz ez és én sem hiszem hogy korlátozna bármiben is. Na meg valóban elkerülhetetlen a térnyerése a biztonsági berendezéseknek-felügyeleti rendszereknek, ha másért nem hát azért mert majd úgy is kötelezővé teszik. Cinikusnak lenni, gúnyolódni viszont nem kell az ellenzőkön (értelmetlen, többnyire úgysem újmotor vásárlók), mert sokan tényleg úgy érzik hogy végső soron kiveszik az irányítást az ember kezéből és a cél a teljes automatizálás – kötelezően persze – és nem tehetsz semmit. Ez meg sokakat frusztrál, idegesít, még ha alaptalan, téves következtetésekből is erednek ezek (“Ne oldja meg helyettem, majd én azt jobban tudom!”). (A végén tényleg egy biztonságos csíramentes lombikban találjuk magunkat:) )

Csaba -
Ezt a pofátlan arroganciát! Az eszem megáll, hogy ezt egy motorral rendelkező egyén írásában kellett olvasnom. Szándékosan nem használtam a “motorostárs” kifejezést, mert rád ez nem passzolna.

Xebulon -
Elvi kifogásom nincs a fékasszisztensekkel kapcsolatban (én már tudom, hogy az életben nem fogok megtanulni 100%-an motorozni), ugyanakkor némileg szkeptikus vagyok a megoldással kapcsolatban. Én már úsztam meg helyzeteket úgy, hogy a fékezés helyett a kikerülés vagy két sor közötti menekülés választottam. Ha ebben a helyzet egy asszisztens vészfékezést választana, akkor elgondolkodnék, hogy kell-e nekem ilyen agresszív asszisztens.

Helmets on -
“az életben nem fogok megtanulni 100%-an motorozni” Mit jelent “100%-osan” tudni? az utcai motorosok többsége mindig is úgy fog megtanulni motorozni mint biciklizni: ösztönösen, saját tapasztalatból. (a motoros oktatást most hagyjuk) Az átlag a támpont, ők meg ilyenek, hibáznak is. Mégis a többség nem hal bele – főleg ha segít majd nekik az ilyen beépített elektronika.

Xebulon -
Minden időpillanatban 100%-as uralni a gépet, hamarabb számolni a fizikai képleteket, mint ahogy a motor halad. Ennél fogva sosem esni, viszont maximális sebességgel haladni.

Macko -
Csaba: ez nekem szól? 🙂

Macko -
Az elkerüléssel kapcsolatos aggodalommal nagyon egyet értek, ezért is írtam be az egyik képalába, hogy ilyenkor vajon mit tesz? Tréningen már abból is volt majdnem nagyon nagy baj, amikor egy automata erőátviteli rendszer egy nyomatékos motorban úgy döntött, hogy a dinamikus többszörös irányváltás közben a legrosszabb pillanatban visszakapcsol egyet. Normál esetben ugye olyankor be van húzva a kuplung – abban az esetben pedig tényleg majdnem nagy baj lett belőle…

Előző bejegyzés

Változó szelepvezérlés Ducati módra: DVT

2014. október 31., péntek
Technika

Következő bejegyzés

Mobil garázs motorosoknak

2014. november 04., kedd
Ötletes

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt