Az emberi elme páratlan dolgokat talál ki. Először síeltünk a víz felszínén, azután már jet-skivel száguldoztunk. Azonban ez sem volt elég: kibővítették a játékot a vízfelszín feletti “repülés” lehetőségével. Mindezt úgy, hogy a hajtóerőt (pontosabban szólva a hajtóközeget) továbbra is a kék folyadék biztosítja. Ez a szerkezet – amely némileg még a motorra is hasonlít – a Jetovator.
Tulajdonképpen nem is beszélhetünk önálló járműről, hiszen a Jetovator nem rendelkezik saját erőforrással. Kell ugyanis hozzá egy jet-ski, amelyhez fizikailag is hozzá van kapcsolva a “repülőgép” egy 12 méter hosszú csővel. A víz felszínén úszó járművön helyezték el azt a minimálisan 130 lóerős hajtóművet, amely eltolja a felszívott folyadékot a Jetovatorra.
Ott azután a víz három helyen tud távozni: egy központi kimeneten, amely képes rá, hogy lovasával együtt a levegőbe emelje az egész szerkezetet, valamint két oldalsó kisebb fúvókán, amelyekkel irányítani lehet a járművet. Biztonsági okokból a legnagyobb magasságot nagyjából nyolc méterben húzták meg.
A legnagyobb elérhető sebesség 40 kilométer/óra. De az igazi lényeg talán nem is a száguldozás, hanem a végrehajtható manőverek sokszínűsége. Állítólag roppant könnyű irányítani a Jetovatort – a “bázisjármű” vezetése szinte nagyobb felelősséggel jár. Hiszen innen kell szabályozni a Jetovatort vízzel tápláló hajtómű gázállását (bár állítólag ez viszonylag egyszerű, mert az esetek többségében stabil nyolcvan százalékra van szükség), illetve stabilan kell tartani az összekötő vízcső feszességét. Minden esetben, bármilyen manővereket hajt is végre a levegőben akrobatázó pilóta. Vagy motoros. Vagy jetovatoros. Mindegy.
Nagyon nagy buli lehet egy ilyen szerkezettel motorozni, repkedni, élvezkedni. Mint minden hasonló hobbi, ez sem olcsó: egy alapkészülék 3’975 amerikai dollárba kerül, míg a vízvezető cső további 250 dolcsi. Ez jó magyar forintban kifejezve nagyságrendileg 950 ezer – de ebben az esetben kell hogy legyen egy legalább 180 lóerős jet-skink, amely képes a Jetovator táplálására és az önálló haladásra is. Ha ez utóbbi gyengébb, külön hajtómű után is nézhetünk. Azután viszont jöhet a repülő, vízhajtású motorozás!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »