Idén tavasszal adtunk hírt egy nagyon különleges Suzuki Hayabusa születéséről. A TTS Superbusa feltöltött 1,3 literes sornégyese ugyanis 380 lóerőt és 280 newtonmétert szabadít a hátsó kerékre – mindezt 257 kilós saját tömeg mellett. Most a brit Carwow bevonta egy kombinált gyorsulási versenybe, ahol a menetdinamikát álló- és repülőrajttal is vizsgálták, sőt a lassulást is összevetették. A versenytársak egyike egy Tesla Model S PAID volt, amelynek három elektromos motorja összesen 1.020 lóerőt és 1.420 newtonmétert szabadít a négy gumira – de az autó saját tömege csaknek 2,2 tonna. A másik pedig egy igazi hipersportkocsi: a Koenigsegg Agera RST 5 literes V8-asa 1.360 lóerővel és 1.570 newtonméterrel mozgatja a kevesebb, mint 1,4 tonnás autót. Viszont csak a hátsó kerekeket hajtja – ahogy a Superbusa is csak egyetlen gumin tudja leadni erejét.
Viszont a Koenigsegg összesen 25 példányban készült el, ennek megfelelően az ára egy jelképes 3,5 millió fontra (kicsivel több, mint 1,5 milliárd forintocskára) rúg… Lássuk a videót – alatta pedig az angolul nem értő vagy kevésbé türelmes nézők elolvashatják az eredményeket is. 🙂
Nos, az álló versenyekből többet is futottak. Elsőre szűk előnnyel nyert a Superbusa a Tesla előtt – de a TTS tulajdonosa sajnos kicsit kiugrott a rajtnál. Így a versenyt megismételték, ahol viszont Richard Albans bealudt – ezt a meccset el is vesztette. Futottak hát egy harmadik állórajtos negyedmérföldet is, ahol egészen minimális fórral a motor csapott célba elsőként. A hátsó kerekeken hajtó Koenigsegg stabilan harmadik volt – ebben a versenyszámban labdába sem tudott rúgni. Jöhetett a repülőrajt! Itt már kijött a Koenigsegg súly-lóerő aránya és iszonyatos teljesítménye: nagyon durván ellépett a másik két járműtől. Igaz, itt a Teslát vezető Yianni kis gázelvétele becsapta szegény Richardot. Majd jött a fékteszt, ahol teljesen papírforma eredmény született: a Koenigsegg négy abroncsa és tömegelőnye miatt jól elverte a Teslát – a Superbusa pedig sehol nem volt egyikükhöz képest sem.
Nos, sok van – meg igazából nincs is. Mert ezeket sejthettük akár előre is.
Forrás: YouTube.com/carwow
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »