A Shark kínálatában már 2015 óta elérhető a Skwal bukósisak-család, amely beépített LED világítással javít a motoros láthatóságán. (2016-ban mi is teszteltük, amit itt találsz.) A francia cég nemrég emelte a tétet és a világon elsőként dobott piacra integrált féklámpával szerelt sisakot, ez lett a Skwal i3. Persze nagyot tévedünk, ha azt gondoljuk, hogy vezeték, Bluetooth, vagy más segédlet közbeiktatásával össze kell kötnünk a sisakot a motorkerékpárral, hogy a beépített féklámpa megfelelően működjön. A mérnökök ugyanis egy jóval előremutatóbb megoldást alkalmaztak.
A Skwal i3-ban egy háromtengelyes gyorsulásmérő dolgozik, mely észleli a hirtelen lassulást és ennek megfelelően működteti a bukósisak féklámpáját. Ráadásul a fékezés intenzitásának megfelelően két üzemmódban villog a LED fénysor. Moderált lassulásnál másodpercenként háromszor villan a vörös fény, míg ha erőteljesebben fékezünk, akkor ugyanennyi idő alatt ötször jelez a lámpa a mögöttünk jövőnek. Az elülső, láthatóságot javító fényforrások külön kapcsolhatóak, a vezető szándékának megfelelően folyamatosan, szakaszosan, vagy egyáltalán nem világítanak.
Mindehhez az energiát egy beépített akkumulátor szolgáltatja, melyet három óra alatt lehet teljesen feltölteni. A gyártó adatai szerint egy töltéssel fél nap, azaz 12 óra folyamatos üzemelésre képes a rendszer. Ezt az időtartamot még tovább bővíti az a praktikus megoldás, hogy a rendszer két perc mozdulatlanság után alvó üzemmódba helyezi magát. Így tehát egy teljes, megállókkal, pihenőkkel tarkított motoros napon át képes javítani a biztonságunkon a Shark Skwal i3. Amennyiben itthon is kapható lesz, megpróbáljuk elkérni a forgalmazótól egy tesztre. Akkor kiderülhet, hogy ez a különleges bukósisak tudja-e a valóságban is, amit a sajtóanyag ígér.
Cimkék:
Angliában, limitált sorozatban készül a méregerős Hayabusa. A lóerőket csak tippelni merik, a vételár viszont nagyon is konkrét.
Elolvasom »Megszámlálhatatlan olyan koncepciómotor tűnt fel évtizedek alatt a kiállításokon, amelyek nem kerültek gyártásba. Sajnos!
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »