Immár 18 éve annak, hogy az EU területén tilos a dohánytermékek reklámozása, amit néhány kivétellel a Forma-1-ben is alkalmaznak. Egyik kivétel a Ferrari versenycsapat, akik még 2019-ben újabb három évvel meghosszabbították az együttműködést a PMI-vel. A dohányipar vezető „óriásával” megkötött egyezség viszont ezúttal az egészségre kevésbé ártalmas elektromos cigi népszerűsítését célozta meg, akik a „füstölős” korszak lezárásának fontos úttörői. Egyébként a PMI legismertebb márkája, a Marlboro az 1970-es évek eleje óta támogatja a Ferrari versenyzőit.
A dohányipar régóta szoros kapcsolatban áll a F1-el, már az 1970 és 1980-as években is számos cég reklámozta cigarettamárkáit teljes márkajelzéssel és terméklogókkal a F1-es autókon, valamint a pilóták egyenruháján, amely különösen vonzó az izgalommal és kockázatokkal való kapcsolat miatt.
Amikor egyes országokban korlátozásokat vezettek be az ilyen típusú reklámozásra, a dohánycégek nem hátráltak meg, hanem kreatívabb módszereket kezdtek alkalmazni a szabályok megkerüléséért. Például amikor a FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) betiltotta a konkrét dohányreklámozást, a csapatoknak álcázva, de sikerült a dohányipar rejtett marketing fogásait továbbra is érényesíteni. Oly módon, hogy a dohány márkák kutatóival összefogva sikerült megtalálni a „füstmentes” termékek reklámozását.
A cigarettamárkák a mai napig hatalmas összegeket fektetnek be a reklámozásba a Forma 1-en keresztül, aminek köszönhető töretlen népszerűsége. Gondolj csak arra, ha nem lettek volna olyan márkák, mint a Marlboro a Forma 1-ben, vagy a Winston a NASCAR-ban, akkor talán ma már csak visszaemlékeznénk az egykor sikeres sportágra.
A dohányipar továbbra is jelen kíván lenni a F1-ben, mi sem igazolja jobban, minthogy a PMI és a BAT is több mint 115 millió dollárt szeretne befektetni, ilyen mértékű szponzorációra pedig 2011 óta nem volt példa a dohány vállalatok részéről, és ez a szám várhatóan növekedni fog – írja a Soymotor.com.
A Forma-1-ben bármennyire is próbálnak „megszabadulni” a cigarettától, valamilyen minőségben mindig ott lesz. Leegyszerűsítve: egy olyan autóversenyről beszélünk, ahol a fennmaradáshoz szükség van a szponzorok folyamatos támogatására.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »