Mielőtt kihasználnák az első tavaszi napokat, mindenképp végezzünk el egy alapos ellenőrzést, még akkor is, ha az első utunk a gumishoz vagy épp a szervizhez vezet. De mit is érdemes ilyenkor csinálnunk? A következőkben adunk egy kis segítséget az otthoni karbantartáshoz, és persze arra a kérdésre is megadjunk a választ, hogy milyen munkálatokat érdemes rábíznunk a szerelőre.
A fenti munkálatokat természetesen bízhatjuk szerelőre is, nem feltétlen kell egyedül nekilátnunk, ez lényegében saját döntés. Ami viszont már inkább szerelői szakértelmet igényel, az az abroncscsere. Ahogy az autóknál, úgy a motoroknál is azt szokták javasolni, hogy a nyári gumik cseréjét, ellenőrzését végezze szakember. Ő ugyanis lát olyat is, amit mi nem. Akkor sem árt felkeresni a gumist, ha egész télen nyári gumi volt fent, tehát nem szükséges a csere. A gumis ugyanis ellenőrzi az abroncsot, és ha szükséges centrírozást javasol, amit szintén nem tudunk házilag elvégezni.
Ha pedig a gumik már nagyon kopottak, cserét fog javasolni. A motorgumi vásárlás hasonlóan működik, mint az autók esetében. Mindegy, hogy 205 55 r16 nyári gumi, 195 65 r15 nyári gumi vagy 225 45 r17 nyári gumi kell a motorunkra, az első lépés, hogy méret szerint szűkítsük le a keresést, csak ezután jöhet a speciális igények és az abroncstípusok minőségének vizsgálata.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »