Autók esetében ilyenkor a téli abroncsokat nyárira kell cserélni, motorok esetében viszont erre nem mindig van szükség. Persze bőven akadnak olyanok, akik télen is használják a motorjukat, így erre az időszakra feltetetik a téli szettet, de rengeteg vannak, akik télire inkább pihenőre teszik a járművüket, és csak tavasszal veszik elő újra megspórolva az abroncscserét. De ez nem jelenti azt, hogy megússzák a tavaszi/nyári felkészítést.
Lássuk, mi van akkor, ha téli gumi volt fent eddig a motoron. Teljesen mindegy, hogy motor vagy autógumiról van szó, a gyártók véleménye ebben a kérdésben megegyezik. Az abroncsgyártóknak van ugyanis egy alapszabály,a melyet tesztek és tapasztalatok alapján határoztak meg, ez pedig a következő: 7 fok felett nyári gumira van szükség, 7 fok alatt pedig télire. Ez persze nem azt jelenti, hogy amint 10-15 fokot mutat a hőmérő, abban a pillanatban szaladjunk a gumishoz, és cseréljük le az abroncsokat. Tartósan 7 fok feletti hőmérsékletre van szükség, ezért a márciust minimum érdemes megvárni, de hűvösebb tavasz esetén akár az április végét is.
Abban az esetben is érdemes felkeresni a gumiszervizt, ha a motor eddig a garázsban állt, és végig a nyári gumik voltak fent. Ilyenkor a gumiabroncsok állapotát célszerű ellenőriztetni, esetleg elvégeztetni a centrírozást, vagyis a kiegyensúlyozást, de a guminyomás beállítása sem elhanyagolható. Amennyiben kopott a gumi, akkor cserére lesz szükség. Kedvelt méretek motor esetében is a 205 55 r16 nyári gumi, 195 65 r15 nyári gumi, 225 45 r17 nyári gumi, de számos más méretből is bőven találunk megfelelő mintázatot.
És, ha már elgurultunk a gumisig, akkor a szervizt se felejtsük ki, de ha elég rutinosak vagyunk, akár magunk is elvégezhetjük a motor átnézését, ellenőrzését, hogy biztonságosan közlekedhessünk tavasszal és nyáron is.
Az első indulás előtt is el lehet végezni egy alaposabb karbantartást. Ha nincs szükség a gumira, mert otthon is tudunk guminyomást, illetve profilmélységet ellenőrizni, megtehetjük, és ha gumiápolóval kezeltük a gumikat a téli karbantartás során, akkor azt is eltávolíthatjuk magunk is. Érdemes ellenőrizni, hogy a kerék forgatásakor nem hallunk-e valamilyen rendellenes hangot. Érdemes ellenőrizni a fékrendszert és a világítást is, és ahogyan az autók esetében, úgy a motoroknál is elengedhetetlen a folyadékok szintjének ellenőrzése, esetleg cseréje. Ezt persze a szervizben is elvégzik a számunkra.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »