Nem sok motorkerékpár-gyártó van a Föld nevű bolygón, aki 120 évvel ezelőtt készítette el első kétkerekűjét. Talán nincs is több, csak egy? Hatalmas dolog, amit a Harley-Davidson véghez vitt. Elérték ugyanis azt, hogy a nevüket az emberek meghatározó része ismeri. Mi több, nagyjából mindenkiből ki is vált valamilyen érzelmet! Vagy utálja és köpköd rá: „Úgyis folyik belőle az olaj, folyton szerelni kell és a fékje is szar!” Vagy ült már rajta, és általában szereti is. Kevés márkának van ekkora rajongótábora – és ma már nem csak az Egyesült Államokban, hanem a világ körülbelül mindegyik részén. Egy szó mint száz: a Harley-Davidson idén lesz 120 éves. És ezt természetesen méltó módon ünnepli! Ennek az ünnepség-sorozatnak az első lépéseként bemutattak egy paksaméta jubileumi modellt.

A vasak technikailag nem különböznek az adott típusok legmagasabban felszerelt kiviteleitől. A különcségüket a színük adja. Brad Richards stylist és csapata alkotta meg a Heirloom Red névre keresztelt piros festéket, amely állítólag pontosan a friss emberi vér árnyalatát hozza. A szülinapi modellek mindegyikét ezzel fényezik – az arany részleteket azonban kézzel viszik fel. A legkülönlegesebb megjelenése talán a CVO Road Glide Limited Anniversary típusnak van, itt ugyanis az alapszín fekete, és erre fújják a speciális vörös árnyalatot. Ettől sokkal mélyebb benyomást tesz – nem véletlenül ő a legnagyobb vas az ünnepi sorban!
Természetesen rengeteg apró részletet dolgoztak úgy ki az egyes típusokon, hogy azoknak a végigmustrálásához egy gyors pillantás közel se legyen elegendő. Bőségesen el lehet bámészkodni rajtuk – a leendő tulajdonsok egészen biztosan nem csak a Harley-Davidson 120. jubileumi évében lesznek büszkék rájuk, hanem még nagyon sokáig!









Természetesen a jubileumi modellek különlegességét a korlátozott elérhetőségük is kihangsúlyozza. Mindegyik típus limitált darabszámban készül, amelyek az alábbiak:
Úgyhogy aki kellően elhivatott, és szeretne valamelyikből, annak biztosan érdemes sietnie a rendeléssel – ezek a darabszámok világviszonylatban nem hiszem, hogy sokáig nyomják a kereskedések raktárkészleteit…

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Kimondottan gyümölcsözőnek nevezhetők az európai motorkerékpár gyárak keleti együttműködései. A KTM éppen mérföldkőhöz érkezett.
Elolvasom »Sokkot ne kapj: egyelőre nem kerül piacra a képeken látható Szörnyeteg. Filippo Ubertino szerint lehet ilyen a jövőben a Monster.
Elolvasom »Kevés név testesíti meg jobban a motorozás kalandvágyát, mint a Moto Guzzi Stelvio. Az olasz gyár túraendurója a nevét a legendás és ikonikus Stelvio-hágóról kapta, arról a kanyargós alpesi útról, amely minden motoros bakancslistáján ott szerepel.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »