A legszembetűnőbb változás, hogy a Diavel családot is utolérte a V4-es generációváltás. Arra a Granturismora cserélték az 1260-as V2-t az olasz power crusiserben, amit a Panigale vagy a Multistrada modellekben ismerhettünk meg az utóbbi években. Ez azt is jelenti, hogy bár ez alatt a név alatt eddig sem tartoztak a belépőszintű gyenge kétkerekűek táborába a motorok, mégiscsak feljebb került a léc.
Hogy a pontos adatokat nézzük az 1260 159 lóerejével szemben a V4 168 lóból álló ménese áll. A korábbi modell 9.500-nál érte el csúcsteljesítményét, az újat viszont 10.750-ig kell elforgatni. Ugyanakkor a 129 Nm forgatónyomatékkal szemben már “csak” 126 newtonméter áll. Nem kell aggódni, a gumis ismerősöd így is bátran lefoglalja a jövő évi korzikai nyaralást a családnak, ha meglátja, hogy ilyet vettél.
Az olasz mérnökök a blokkcsere mellett egy kicsit az össztömegen is faragtak. Az új V4-es blokkal szerelt Diavel összesen 13 kilogrammal lett könnyebb elődjénél. A menetkész 223 kiló már nem is olyan vészes. Ebből a tizenháromból pedig mindössze nyolcat tesz ki az új erőforrás. Ilyen teljesítményhez már top Brembo dukál, valamint 50mm-es USD első villák. Azonban nem esik szó félaktív Öhlinsekről, amiket várhatóan majd az “S” kivitelnek tartanak meg, akárcsak a Panigale vagy a Multistrada esetében.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »