2022 második felében még mindig nem egyértelmű, hogy az elektromos vagy a üzemanyagcellás technológia lesz a belsőégésű motorok utáni élet nyertese. Bár a különbség dióhéjban mindössze abban áll, hogy akkumulátor vagy üzemanyagcella táplálja az elektromos motort, utóbbi mégis jóval közelebb áll a megszokott autázóshoz/motorozáshoz. De, hogy akkumulátor vagy hidrogénhajtás? Talán egyik sem. De akár mindkettő is lehet. A Kawasaki egyikről sem mond le.
Ennek megerősítése gyanánt egy olyan 2021-ben alapított konzorciumhoz csatlakoztak a Kymcoval egyetemben, amit még a Yamaha, a KTM, a Honda és a Piaggio alapított. Ám azóta olyan tagjai is vannak, mint a Niu, a Polaris, a Samsung, a Suzuki és egy sor tech cég. Elsődleges céljuk pedig egy olyan szabvány széleskörű bevezetése, ami megágyazhat a cserélhető akkumulátorok valódi elterjedésének.
Ugyanakkor a hidrogénhajtást sem hagyta el a Kawasaki. Sőt, miután a Suzuka 8 órás verseny hétvégéjének egyik programjaként bemutatták üzemanyagcellás motorjuk prototípusát, új partnert találtak. A Toyotát, akiknek már van kereskedelmi forgalomban elérhető üzemanyagcellás autójuk, a Mirai, ami komoly lökést adhat a Kawasaki fejlesztésének.
Cimkék:
A Moto Guzzi V100 Mandello limitált szériás ritkaságát, az Aviazione Navele-t a Cavour repülőgép-hordozón mutatták be.
Elolvasom »Amíg a hajdúnánási MotoGP-pálya építését felfüggesztették, a Kazah Nagydíj már 2023-ban megérkezik a versenynaptárba.
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »Egykoron a Yugotours szervezte a Jugoszláv társasutakat. Mi most magunknak szerveztünk egy motoros túrát a Balkán irányába.
Elolvasom »A világ legmotorizáltabb részén rengeteg hasonló moped rohangál - felénk a Malaguti Spectre GP 125 versenytárs nélkül támad.
Elolvasom »Motorosként az egyik legjobb dolog új motort venni. Hát még akkor, ha mi bonthatjuk ki a dobozból és mi szereljük össze!
Elolvasom »