Teljesen jogos, ha indulásként azt kérdezed: mi a túró ez az MBP? Milyen márkanevet találtak már megint ki a kínaiak? Mert az az egy tiszta sor, hogy onnan ered a gép, hiszen Magyarországon például a Keeway és a Benelli forgalmazója, a Qianjiang csoport (röviden QJ) képviselete forgalmazza. Sőt, az első bemutatásáról szóló hírekben még mint Keeway MBP M502N szerepelt. Azóta azonban a hivatalos nevéből eltűnt az ismert kínai brand, és maradt az MBP. Ami nem más, mint a Morbidelli Pesaro rövidítése. Az 1938-ban született Giancarlo Morbidelli ugyanis motorkerékpárokat kezdett gyártani, majd 1971-től versenyeztette is őket. Négy évvel később már világbajnokok lettek a 125 köbcentis kategóriában, ’75-ben pedig mind a nyolcad-, mind a negyedliteres géposztályt megnyerték. 1993-ban még építettek egy világhírűvé vált, 847 köbcentiméteres V8-as gépet is – a márka azonban sajnos ugyanúgy eltűnt a süllyesztőben, mint sok más kis olasz cég. Az egykori pesaroi gyárépület ma a dicső múltnak emléket állító múzeumként üzemel. Sok évvel később pedig a QJ meglátta a fantáziát a hajdani MBP névben, és feltámasztotta azt. Első nekifutásként egy fél literes csupasz géppel jelentkeztek – nézzük is meg, hogy sikeredett az M502N!
Amikor ilyen benyomások érik az embert, mindig egy kicsit zavartan krákolászik. Persze, lehet fanyalogni bizonyos dolgokon. Hiszen például lehetne egy rendes kis menürendszer azon a szép folyadékkristályos kijelzőn, vagy akár hidraulikusan állítható a hátsó rugóstag előfeszítése. Reálisan nézve a dolgokat azonban az MBP M502N egy nagyjából tökéletesre sikerült motorkerékpár. Ebben a géposztályban – vagyis az A2-es jogsival vezethető csupasz gépek mezőnyében – nem igazán marad el vetélytársai mellett. Semmiben sem. Azt nem tudom, hogy a gyártó magabiztosságát sugározza-e az egyáltalán nem bevezető ár – de azt kell mondani, hogy az nem irreális. Hiszen kapunk érte egy teljesen korrekt és élvezetes motort. Amely ráadásul az egyre komolyabb szállítási gondokkal küzdő piacon konkrétan raktáron van és bármikor hazavihető – ami egyes esetekeben igen nagy előny tud ám lenni… (A Műszaki adatok táblázata fölött megtalálod a forgalmazó elérhetőségét is.)
Érdekes módon nem használták a konszernnél meglevő A2-es fél literes blokkot, hanem fejlesztettek egy újat. Amelynek a világon nincs semmi hibája: jól megy, jól van áttételezve az erőátvitele és abszolút felhasználóbarát. Tehát kimonodttan jól járnak vele a nem túl tapasztalt motorosok is.
A futómű egyszerű, de igényes. Ami nem csoda, hiszen a KYB szállítja a teljes rendszert. Sehol semmit nem tudunk állítani, de abszolút megfelelően teszi a dolgát jó és rossz utakon, egyenesben és kanyarban is.
A fékeket is egy neves gyártótól, a J.Juantól vették. Meg persze csaptak hozzá egy aktuális – vagyis nagyon fejlett – Bosch blokkolásgátlót. Menetvezérlő elektronika nincs – de a nem túl vad blokk miatt arra talán akkora égető igény sem lesz. Jó így, ahogy van!
Mindent hoz, amit egy A2-es csupasz motortól elvárunk. Vagyis nem a használati értékek vannak kizárólag a fókuszban. Itt a formaterv lehet, hogy még fontosabb! Nem kell szélvédelem, kuporoghat kicsit az utas és a csomagszállítás sem elsődleges szempont. Viszont amit kell, azt simán hozza ezen a téren is – semmiben nem marad el versenytársai mögött.
Nem fogott szívbajosan a QJ pénzügyi osztályának HB ceruzája, amikor megfestették az M502N vételárát. Látszik, hogy bíztak a termék tudásában. Ezzel együtt még mindig teljesen jó vétel az első “újkori” MBP motorkerékpár!
FIGYELEM – az aktuális árat ide kattintva, a forgalmazó elérhetőségét pedig ITT találod meg!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »