Költözik az IMZ-Ural. A 80 éves múltra visszatekintő orosz vállalat a világon szinte egyedülálló módon specializálódott az – természetesen ez viszonylagos – off-road kompatibilis oldalkocsis motorkerékpárok gyártására. Manapság szinte az összes országban található márkakereskedésük, az Egyesült Államoktól kezdve, Franciaországon át Japánig, de különösen nagy népszerűségnek örvendenek Dél-Amerikában. Egy ideig még itthon is jelen voltak.
A gyár története kezdetétől fogva Irbit városában foglal helyet. Ám a közelmúlt eseményei miatt lépéskényszerbe kerültek, mert miután Oroszország megtámadta a szomszédos Ukrajnát, válaszul a nyugati világ országai gazdasági szankciókat vetettek ki rájuk. Ettől pedig lefeküdt az Ural által kiépített beszállítói lánc.
A helyzet annyira komoly, hogy az Ural Motorcyclesnél választaniuk kellett: a történelemhez vagy a túléléshez ragaszkodnak. Utóbbi jegyében végül a 630 kilométerrel délebbre, már Kazahsztán területén fekvő Petropavlba költöztetik a gyárat. “20 évet töltöttünk azzal, hogy beilleszkedjünk a globális gazdaságba. Nagyon hosszadalmas, nehéz és költséges folyamat volt a szovjet típusú ibriti gyártástól, ahol mindent házon belül csináltunk, de nem túl jól, eljutni a modern szemléletig és a lehető legjobb alkatrészek beszerzéséig.” – indokolta a döntést Ilja Khait, az IMZ-Ural vezérigazgatója.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »