Az illetékes kínai hatóság elfogadta, jóváhagyta a QJ Motor által bemutatott dokumentum-sorozatot, amely a gyártó egy új túramotorját készíti elő. Vagy talán mégis inkább crossoverként érdemes hivatkoznunk arra a V2-es motorra, ami várhatóan el fogja hagyni Kelet-Ázsia határait és nálunk, a mi piacunkon is landolni fog.
Az, hogy végre nem egy újabb sorkettes motort szuszakolnak be a nálunk is elérhető kínálatba, az voltaképpen örömteli fejlemény. A két henger 90 fokot zár be. A blokk hengerűrtartalma 645 köbcenti, a furat 82, a löket pedig 62,6 milliméter, amiből 76 lóerős teljesítményt lehet kicsikarni. Ismerősek ezek az adatok: a Suzuki SV 650 / V-Strom 650 párosát egy 90 fokos hengerszögű, 645 köbcentis V2 hajtja, amelynek furata, lökete és teljesítménye nagyon közeli számokat mutat.
Igaz, a QJ Motor új üdvöskéje nehezebb. 219 kiló szárazon, míg a DL 650 213 kg. A két motorra való gumiméret is közel egyezik. Hátra ugyanúgy 150/70-17 megy, de előre egy leheletnyivel keskenyebb, 100/80-19, ami simán felmehet 110-re mire megérkezik. Azonban a gyártó egyelőre nem erősítette meg, hogy elhozza az európai piacra. De azért vannak erre utaló jelek. Egyfelől a francia Le Repaire des Motards újság már belengette ezt az információt, másfelől erről árulkodnak a presztízs értékű beszállítók. A KYB (fordított) villák és hátsó rugó, valamint a Brembo fékek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »