A nemzetközi sajtóhoz eljutott szabadalmi képek árulkodnak a Benelli új 400-as, sport vagy inkább sportos motorjáról. A leendő 402R-t leginkább a Kawasaki Ninja 400-hoz vagy esetleg a KTM RC 390-hez lesz érdemes hasonlítani. Akadnak egészen nagyfiús részletek a kis olasznak álcázott, idomozott, enyhén GSX-R dizájnt idéző kínai gépen, de a ruha inkább csak álca.
Az első komoly kérdés maga a blokk. Bár a QJ Motornak van négyszázas sorkettes sportos motorja, az SRK 400 RR, az mégis, legalább dizájn szinten különbözik a leendő 402R-től. Mégis valószínűnek látszik, hogy annak Euro5-ösített, 45 lóerős erőforrása kerül a kis Tornadóba, még ha új fejlesztésként is hivatkozzák.
Az idomszett szinte teljes egészében rejti az acélcső vázat, cserébe megmutatkozik néhány más elem. Ami első blikkre még kategóriáját tekintve is könnyeden mér elem, hogy szimpla tárcsaféket kap elől. Ez, valamint a nem túl magasra húzott lábtartók árulkodhatnak arról, hogy a Benelli sportosnak tetsző megjelenése ellenére utcai felhasználásra szánja a 402R-t. Ugyanakkor látványosak a vaskos fordított villák. Ami mégis leginkább szemet szúr az az egykaros lengővilla, ami közvetít némi olaszos prémium érzetet.
Cimkék:
Oberdan Bezzi olasz digitális formatervező mindig a valósághoz közelálló motortervekkel áll elő, ez itt a Trident 660 RR.
Elolvasom »Nulla, pontosabban majdnem, vagy elvi szinten 0 kilométerrel kelt el egy 1990-es Honda VFR750R RC30.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »