A cruisereknek volt egy nem is rövid aranykora. Amely réges-régen kezdődött Amerikában – de ezt mind tudjuk. A sikerhullámot azonban a nagy gyártók igen jelentős hányada szerette volna meglovagolni, így sorban dobtak piacra ilyen gépeket. Igaz, valahogy a Harley-Davidson nimbuszát képtelenek voltak lerombolni, a japán cruisereknek mégis sok híve van a mai napig. Elsősorban a gazdasági hitelválság és az egyre szigorodó környezetvédelmi normák tehettek róla, hogy ez a piac kvázi elpusztult. Új, nagy köbcentis japán cruisert akkor sem tudunk venni, ha nagyon szeretnénk. Az öt évvel ezelőtt bemutatkozott Honda CMX 500 – vagyis a Rebel – tavaly azonban végre kapott egy “nagytestvért”. A Rebel 1100 pedig első ránézésre akár képes is lehetne rá, hogy visszatornássza a márkát az egykor oly virágzó, ma viszont már csak az amerikaiak által uralt piaci résbe. Na lássuk, hogy oldották meg a házi feladatot!
Mint a videóból is megtudhattátok: a megoldás minimum érdekesre sikerült. Mert amennyiben az egykori klasszikus elődök hagyományainak folytatását várjuk, akkor bizony nagyot fogunk csalódni. Amennyiben viszont képesek vagyunk “átprogramozni” a fejünket egy új korszak követelményeire, akkor dobogó szívvel is gondolhatunk a nagyobbik Rebel tudására. Mert a “cruiser” – vagy akár a bobber – klasszikus viselkedését már úgysem találjuk meg. Az 1100-es Rebel talán nem is igazán akarja ezeket sugározni kifelé. Helyette egy stílusos, de minden ízében modern motor szeretne lenni – és ezt hozza is. Néhány apró módosítással simán adhatna klasszikus “cruiser-fílinget” is – talán majd az első ráncfelvarrás alkalmával tesznek néhány lépést ebbe az irányba a mérnökök.
Az erőforrás az Africa Twinből, vagyis a CRF 1100-ból származik, azonban alaposan áthangolták. A 270 fokos főtengely-elékelésnek hála egészen V2-es hatást sugároz – ez azonban a valódi nagy elődök dohogásától messze áll. Amennyiben teljesen más szemmel nézzük, mind a sorkettes blokk, mind a hozzá kapcsolt DCT erőátvitel tökéletesen teszi a dolgát. Bár a váltóáttételeken kicsit még lehetne babrálni a hatás kedvéért.
Amennyiben egy élvezeteset akarsz motorozni jó minőségű utakon, alacsony építése ellenére nem lesz rossz partner a Rebel 1100. A cruiseres lágyságot azonban nem hozza, ahogy gyengébb aszfalton is kissé kemény. Jól motorozható motor – pár apró változtatással a futómű is abszolút rendbe tehető lenne.
Jobban illik a stílushoz a szimpla első tárcsa. És igazán nincs is baj a fékrendszerrel. Viszont a Rebel 1100 motorizáltságának köszönhetően tud egészen dinamikus üzemmódban is közlekedni – oda meg néha nem ártana egy dupla tárcsás első rendszer. Az elektronika azonban – akár fékezni, akár gyorsítani kell – teljesen rendben van. Hiszen a csomag itt sem változott az Africa Twinhez képest, azon meg ugye nem spóroltak.
A mindennapi használat terén nem erős a nagy Rebel sem. Na de egyik cruiser sem az! Ezek a motorok jellegüknél fogva sem hosszabb túrákra, sem utasos gurulásra nem optimálisak – ahogy a szélvédelmük is gatya. Így ezen a téren a Rebel csak azért kapott gyengébb pontokat, mert ebben a szegmensben indul. Egy bobber sem virít nagyobbat…
Egészen jó az ára! Még a DCT-s változat is alig lépi át a négymilliót, a hagyományos váltós kivitel pedig közelebb van a három és félhez. Sok műszaki nyűgre nem kell számítani a tulajoknak – így aki tényleg ilyen jellegű motort keres, az a fentebb megfogalmazott kritikák ellenére is teljesen jól fog járni egy Rebel 1100-zal.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »