Végül egy egészen érdekes modell született a három évvel ezelőtt bemutatott 1250 Custom tanulmányból. Sportster S néven mutatkozott be tegnap és azt hivatott prezentálni, hogy mi történik akkor, amikor a Harley-Davidson bátran kiszabadul saját hagyományainak korlátai közül és elkezd egy igazán modern szemléletű cruisert építeni.
A hagyományoktól való elszakadás rögtön a blokkon tetten érhető. Azt az 1250 Revolution Max örömforrást kapta meg, ami nemrégiben a Pan Americában is bemutatkozott. 1252 köbcentis, V2-es folyadékhűtéses, rövid löketű blokk, ahol a hengerek 45 helyett 60 fokos szögben állnak, a vezérműtengelyek pedig fent csücsülnek, míg maga a szelepvezérlés változó. A számok a végén 121 lóerőt és 127 newtonméter forgatónyomatékot mutatnak.
Az új Sporihoz is kérhető a Pan Americában megismert emelő rendszer, ami álló helyzetben ülteti a motort, menet közben pedig kiemeli. A váz is elszakad a tradícióktól, a Sportster S-nél a blokk már teherviselő elem, ami nem csak a merevségnek tesz jót, hanem a tömeget is segített 227 kilónál megállítani. Hátra külső gáztartályos rugó, előre 43 milliméteres fordított villák kerültek. Mindkettő Showa és állítható. Bár a fékeket a Brembo szállítja, és készen állunk elhinni, hogy elég egy első szimpla négydugós tárcsa előre, mégis furcsa döntésnek tűnik ekkora teljesítmény mellé.
Elektronika terén is igazán XXI. századi motorkerékpárnak ígérkezik a Sportster S. Kapott egy hattengelyű gyorsulásmérőt, aminek köszönhetően megjelent a modellen a kanyar-ABS, valamint a dőlésszögérzékeny kipörgésgátló. Az óraműszer valójában egy 4 colos, telefonkapcsolatos TFT kijelző, ahol Rain, Road és Sport üzemmódok közül lehet választani vagy ami éppen a megfelelő guminyomásra figyelmeztet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »