Tirol után Svájc lehet az a hely, ahol megelégelték a hangos kipufogókat. Noha a Svájci Nemzeti Tanács elé kerülő törvény legalább annyiban korrektebb, hogy nem csak a motorosokat érinti, hanem egységesen minden járművet, a létrejöttét, az eredetét a motorkerékpárokhoz köthetjük. Hiszen az nem más, mint az osztrák 95 decibeles hangerőre vonatkozó korlátozás átvétele.
A recept sem változott. Az egyébként érthető, megnevezett ok ezúttal is az, hogy a hangos járművek okozta zajterhelés zavarja a helyi lakosságot és a hegyvidéki élővilágot. És ahogy Tirolban, úgy Svájcban sem egységes tiltásról beszélünk, hanem meghatározott útvonalakról. A hangerő határa pedig ezúttal is 95 decibelben lenne meghatározva, amin számos gyári motor is elhasal.
De azért emellett azt sem felejtjük el, hogy ezzel az intézkedéssel visszaszoríthatóak bizonyos utak koncentrált baleseti számai. Hiszen ha a motorosok (és persze más járművek) bizonyos részét kitiltják egy útszakaszról, akkor a kevesebb jármű kevesebb balesetnek lesz okozója vagy elszenvedője. Ha a javaslatot elfogadják, akkor a korlátozás várhatóan 2022 év végén léphet életbe. Ugyanakkor a Svájci Motorkerékpár Szövetség mint a helyi motorosok képviselete jelezte, hogy mindent megtesznek azért, hogy ez ne történhessen meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »