Mindig megragadom az alkalmat, hogy elmondjam milyen jó kis motor is a Himalayan. Csak három dolgot hiányoltam belőle. Az erőt, a futóművet és a féket. De ettől függetlenül ha valaki megkérdezi tőlem – ami ugye soha nem történik meg – hogy kellene-e, akkor gondolkodás nélkül rávágnám, hogy nagyon is. Mert egy igazi, rúgható igásló amit aztán tényleg nem kell félteni. Ami elég magas hozzá, hogy lényegében bármin keresztül tankolj vele, miközben attól azért nem kell nagyon félni, hogy komolyan pénztárcaterhelő kárt okozol benne. Félő, hogy pont ezt fícsört veszíti el a következő fejlesztésével.
Mármint várható következő fejlesztésével, hiszen egyelőre csupán brit származású ipari pletykáról beszélünk. Ám mégis ésszerű lépés lenne az indiai gyártótól, hogy ne csak a 411 köbcentis, egy vezérműtengelyes blokkal szereljen a túraendurót.

Hiszen már rendelkezésükre áll egy 650 köbcentis, soros kéthengeres erőforrás. A Continental/GT modellekben dübörgő 47 lóerős motorral pont beleférne az A2-es jogosítvánnyal vezethetőség határába. Szinte butaság lenne nem meglépni. További jel, hogy a Royal Enfield nemrégiben levédetett néhány nevet. Köztük a kevésbé fantáziadús „Hunter” és a Himalyan után nagyon is stílszerű „Sherpa” is illene a nagyobbik túraendurójukhoz.

Cimkék:
Visszatér a European Bike Week vagy ahogy sokan megismertük Faak Am See idén a szeptember 7-12 közötti időszakban.
Elolvasom »Nemrég körbejárta a sajtót, hogy nyolcméteres hótorlaszok akadályozzák a Transzfogaras útjának megnyitását. Javul a helyzet.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »