Szerintem a legtöbbünk top parái között szerepel az a pillanat, amikor – számunkra – váratlanul megszűnik a tapadás az aszfalt és gumiabroncs között. Ilyenkor szoktak jönni a sztorik a rejtélyes olajfoltokról a közút kellős közepén. Ami persze előfordulhat, de a jelenség mögött azért állhat még néhány változó összetevő. Időnként tökösebb dolog bevállalni, hogy nem tudom mit rontottam el, nem? A BMW Motorrad egy új okos ötlete, az adaptív kipörgésgátló segíthet megelőzni ezen pillanatok egy részét.
A BMW féle alkalmazkodó tapadásvizsgáló rendszer ugyanarra a radaros technológiára épül, amire a még mindig frissen ropogós újdonságnak számító automata távolságtartó tempomat is.
Csupán arról van szó, hogy a motorkerékpárra applikált radaros rendszer nem csak közlekedés többi résztvevőjét vizsgálná. Hanem a motoros előtt elterülő aszfalt minőségét és a rajta lévő szennyezettséget vagy éppen egyszerű nedvességet is. Tehát egy kanyarérzékeny kipörgésgátlóhoz képest abban jelentene előrelépést, hogy az esetlegesen bekövetkező baleset megelőzése fontos másodpercekkel hamarabb kezdődne meg.
Cimkék:
A kék benzin a három gigavállalat, a Shell, a Volkswagen és a Bosch közös fejlesztése, egy környezetkímélőbbnek tartott üzemanyag.
Elolvasom »Vajon veri a harmadik generációs Hayabusa a második generációsat? Hát persze hogy, pláne a Suzuki egyik hivatalos YouTube csatornáján.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »