Azt hiszem, hogy mára már az ország legtöbb motorosa ismeri ezt GPS koordinátát: 47°38’08.4″N 18°33’37.8″E – pontosabban azt a kanyart, ahová mutat. Ez a híres Bajna és Héreg közötti “halálkanyar.” Az a bizonyos szűkülő ívű, ami sajnos sok motoros társunkat megvezetett már. Valamit tenni kellett, így kerültek fel a kanyar egyik oldalára külföldi (lásd pl. Léka és Rohonc között) mintára a fehér körök, míg a másik oldalra kísérleti jelleggel egy zöld ívmutató csík. Kifejezetten nekünk, motorosoknak. Nagyon vártuk, hogy milyen eredménnyel zárul a kísérlet. Az akkor felkerült felfestésről mi is készítettünk bemutatót, az élet úgy hozta kétszer is, hiszen az első alkalommal a tábla helyett a tapasztalatainkat követtük.
“A Dorogi Rendőrkapitánysággal és @dodorshow hatékony közreműködésével tavaly augusztusban motoros burkolati jeleket festettünk fel a Komárom-Esztergom megyei Bajna és Héreg közötti szakasz egyik ívében. 👍🏻 Sajnálatos módon ugyanis az elmúlt években több motoros baleset is történt, miután a kétkerekű járművekkel közlekedők az ideális ívet keresve többször áttértek a szemközti sávba is. 😔 Ennek megakadályozása érdekében többek között a záróvonal mellé köröket festettünk fel, ami az ideális ívet jelöli és plusz figyelmeztető táblákat helyeztünk ki. ⚠️
Az eddigi tapasztalatok kedvezőek, míg 2017-ben 3️⃣9️⃣, addig 2020-ban már „csak” 1️⃣2️⃣ motoros baleset történt ebben az ívben. A jó idő visszatértével a motorosok is újra nagyobb számban lesznek jelen ezen a szakaszon is. 🏍 Ezért arra kérjük a motorosokat, hogy figyeljék ezen a szakaszon is az ajánlott ívre figyelmeztető burkolati jeleket és táblákat, illetve nemcsak itt, hanem valamennyi úton kellő körültekintéssel és óvatossággal közlekedjenek. 🙏🏻 “ – írta a Magyar Közút az Instagram posztjához.
Persze a statisztika olyan, amilyen. Mert a COVID, na meg a visszaesett turizmus, a napsütéses órák száma és a benzinár. De azért mégiscsak egy a lényeg: a 12 baleset kevesebb, mint a 39. És innen nézve mindegy, hogy tényleg a karikák meg a ződ csík hatottak-e, vagy a médiaviszhang aminek köszönhetően rengeteg emberhez eljutott, hogy vigyázz, van itt egy trükkös kanyar. A lényeg, hogy 2020-ban kevesebb hoppá történt ott, mint 2017-ben.
Cimkék:
Elsősorban technológiai jellegű előrelépésre kell gondolni az idei C400X és C400GT kapcsán. És persze az elmaradhatatlan Euro5-höz igazításra.
Elolvasom »A Ducati ázsiai piacra tartó motorszállítmányai is késve érkeznek majd meg a Szuezi-csatornát eltorlaszoló Ever Given teherhajó miatt.
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »Egykoron a Yugotours szervezte a Jugoszláv társasutakat. Mi most magunknak szerveztünk egy motoros túrát a Balkán irányába.
Elolvasom »A világ legmotorizáltabb részén rengeteg hasonló moped rohangál - felénk a Malaguti Spectre GP 125 versenytárs nélkül támad.
Elolvasom »Motorosként az egyik legjobb dolog új motort venni. Hát még akkor, ha mi bonthatjuk ki a dobozból és mi szereljük össze!
Elolvasom »