Ha visszaemlékeztek, akkor 2019 őszén kaptuk fel a fejünket, amikor Palkovics László innovációs és technológiai miniszter bejelentette, hogy Magyarország hamarosan újra MotoGP futamot rendezhet. Egy évvel ezelőtt pedig aláírták a Dornával együtt a szándéknyilatkozatot is erről. A mai napon pedig megérkezett a hír, hogy 2023-tól kezdve tényleg megrendezésre kerül a Magyar Nagydíj, méghozzá tíz éven keresztül.
Ezt pedig gyakorlatilag most már biztosra vehetjük. A mai napon ugyanis aláírták az erről szóló szerződést. Az egyik félen Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója, a másikon pedig Pacza József, a Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft. ügyvezető igazgatója.

Az esemény utáni sajtótájékoztatón elmondták, hogy a versenypálya tervpályázata már javában zajlik. Magáról a pályáról egyelőre nem tudunk sokat, de a tervek szerint 4,4 kilométer hosszú, 12.000 szurkoló fogadására képes létesítmény lesz, ami optimista becslések szerint 65 milliárd forintba fog kerülni, de ezt már most megtámogatták 800 millióval. A további költségeket illetően az világlik ki, hogy Magyarország 4 milliárd forintot fizet ki a Dornának, a futamok költsége pedig alkalmanként további 2-4 milliárd lehet. A beruházásokkal kapcsolatban Kósa Lajos, a kelet-magyarországi térség országgyűlési képviselője rendkívül bizakodó. Úgy véli, gazdasági fejlődést fog hozni a térségnek, sőt még a motorozást, mint városi közlekedési formát is sikerülhet így közvetetten népszerűsíteni.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Az MV Agusta kínálatában szereplő F3 sportmotort sem hagyják kiveszni az európai kínálatból, hamarosan bemutatják a fejlesztéseket.
Elolvasom »Timur Sardarov óriási motorsport rajongó, így feltett szándéka, hogy az MV Agusta a Moto2 után a MotoGP-ben is bemutatkozzon.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »