Az R18 egy igazi túlméretes nagyvas. Nem vitathatjuk el, hogy micsoda jelenség a cruiser világ új német versenyzője. A megjelenése, a mérete, a hangja, minden adott, hogy elbizonytalanítsa a stílus kedvelőit és megremegtesse sziklaszilárd “csakavékettő” hitük. Úgy tűnik, hogy a BMW számítása be is jött. Az alapkivitel után már itt is van a szélvédővel és csomagokkal felszerelt Classic kivitel. Következőre pedig a fejidomos túrakrúzerek piacát megcsócsálni kívánó Transcontinental érkezhet, amit szerintünk hamarosan be is fognak mutatni.
De az 1.800 köbcentis bokszer talán egy kicsit túlságosan is megalomán. Persze, tudjuk, hengerűrtartalomból soha nem elég. Szívünk visszafogott, túlpolírozott és érzékeny, elnyomott, européer sarka mégis meglebegteti a kérdést: kisebb nincs? Erre kérdezett rá nyíltan a francia Le Repaire des Motards magazin is Dr. Markus Schrammnál, a BMW Motorrad fejesénél.
Schramm természetesen inkább kitérő jellegű választ adott és arra próbálta terelni a szót, hogy a következő hónapban érkezik valamilyen bejelentés a jelenleg futó R18-cal kapcsolatban – valószínűleg a Transcontinentalt fogják bemutatni. De végül megadta magát a kérdésnek. Azt válaszolta, hogy igazából remek ötletlen tartja, hogy legyen egy kisebb cruiserük, de nincs felhatalmazva rá, hogy a jövő modelljeiről beszéljen. Végül hozzátette, hogy az R18 nem minden, ami a tarsolyukban rejtőzött és a kisebb köbcentis krúzer logikus irányvonal lenne. A francia oldal készítői később utalnak rá – talán egy interjún kívüli beszélgetés hatására? – hogy az “R11” név pont remekül illeszkedne a névsorba és akad háznál egy 1.170 köbcentis légolajos bokszerük, amint a NineT modellekben használnak.
Cimkék:
A Harley-Davidson új vezérigazgatójának láthatólag egy célja van: visszatérni a XX. századba, legyen annak bármi is az ára.
Elolvasom »A legfrissebb, japánból származó híresztelések szerint érkezik egy MT-07 alapokra épülő sportmotor a Yamahától.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »