Miért érdekes ez? Pusztán azért, hogy egy kicsit jobban értsük, honnan fúj a szél, amikor motoriparról beszélünk. De melyikük a legértékesebb motorgyártó? Mármint valutában, nem szentimentális értékeket tekintve. A Honda? A BMW? A Pierer Mobility? Netán a Harley-Davidson vagy a Polaris? Hát egy nagy lótúrót! Az indiai Bajaj Auto. Bár a fenti felsoroláshoz mégiscsak van annyi közük, hogy résztulajdonosai a KTM, Husqvarna és GASGAS brandeket futtató Pierer Mobilitynek.
A Bajaj értéke mintegy 13,6 milliárd dollár. Helyezzük ezt egy kicsit kontextusba. Ha ennyi pénzed lenne, ebből megvásárolhatnád az eredeti USS Nimitz repülőgéphordozót a Balatonra. És még maradna pénzed befejeztetni az M0-ás körgyűrűt, a maradékból meg elélnél, mint hal a szatyorban.
Tehát amikor arról beszélünk, hogy mennyire fontos az ázsiai piac egy-egy brandnek, akkor erről beszélünk. Amikor meglátunk egy hírt, hogy egy nagy nevű, általunk sokra tartott gyártó ázsiai partnerrel kooperál, akkor talán már értjük, hogy ennek sikerén akár egy márka fennmaradása múlhat. Mert mi itt Európában marha picik vagyunk, és az egyetlen szerencsénk, hogy a kultúránk menő. Mert ha ezek az ázsiaiak egyszer rádöbbennek, hogy van saját történelmük, képesek saját értéket teremteni és az erejüket nem csak az olcsó munkaerő jelenti, akkor mi fogunk ácsingózni az ő motorjaikra. És nem fordítva.
Cimkék:
Elképesztően izgalmasan zajlik a legnagyobb nemzetközi tereprally verseny, a Dakar 43. kiadása. A 3. napon újra a feje tetejére állt a sorrend.
Elolvasom »Viccen kívül: régen volt ennyire változatos és izgalmas a Dakar Rally, mint ez a 43. kiadás. A sivatagi harcosok csodát produkálnak nekünk!
Elolvasom »Hazánktól elérhető távolságban nincs versenytársa Tirolnak és a Dolomitoknak. Kizárólag itt szervezi különleges motoros túráit a Biker's POIson.
Elolvasom »A mondás szerint olcsó húsnak híg a leve. A Keeway TX 125 Enduro a piacon kapható talán legolcsóbb hasonló motor. Na de vajon mennyire "gagyi"?
Elolvasom »Ádám egy fiatal motoros, aki beleszeretett a hazai hőskor abszolút motorjába, a 250-es MZ ETZ-be. De az álmok hamar szertefoszlottak.
Elolvasom »Igazából csak egy ráncfelvarrást eszközölt a Benelli jól sikerült A2-es túraenduro modelljén. A TRK 502 X mégis érezhetően jobb motor lett.
Elolvasom »