Atya ég, hogy ezek mennyire hiányoznak! A nagy japán nakedek, a big bike névvel valóban illethető motorok. A Bandit, az XJR, a ZRX és persze talán a szériaállapotában leginkább kiemelkedő darab, a Honda CB1300. Pedig a maguk nemében ezek is a retróból merítették az ihletet, amikor a kilencvenes évek legelejére az emberek elkezdték egy kicsit megunni a nagyon kocka, nagyon műanyag motorokat. Mit tettek a gyártók? Visszanyúltak a 70-es évekhez. Nincs új a nap alatt, igaz?
Ma már ezek a motorok hiánycikkek. Már abban az értelemben, hogy újonnan mi itthon nem tudunk vásárolni. Használtként persze futnak. Hogyne futnának! Agyonüthetetlen darabok. Mármint mi nem tudunk újonnan venni. Japánban épp most indították újra a CB1300 gyártást. Nekünk marad a nosztalgia.
Szinte minden ugyan az, akárcsak régen. A formavilág teljesen stimmel. A tank, a faridom, minden. A dupla bölcsőváz sem változott egy fikarcnyit sem. Elől hagyományos villák, hátul két hagyományos rugóstag, pont ahogy megismertük. És persze a blokk. Soros, négyhengeres, 1284 köbcentis, szemérmetlenül nyomatékos , 111 lóerős darab.
Cimkék:
Az első nap nagy vesztese, Brabec és győztese, Price is azt mondta: ez még nem számít. A Dakar második napja pedig megmutatta, hogy igazuk volt.
Elolvasom »Elképesztően izgalmasan zajlik a legnagyobb nemzetközi tereprally verseny, a Dakar 43. kiadása. A 3. napon újra a feje tetejére állt a sorrend.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »A Benneli régen várt csupasz párosa megérkezett: a Leoncino 800-at bemutatjuk, a Trail változatot pedig alaposan ki is próbáljuk.
Elolvasom »Tavaly év végén egy rendhagyó élő adással jelentkeztünk. Akkor nem terveztünk új műfajt hozni az Onroad.hu felületére - most mégis folytatjuk.
Elolvasom »