Az egyedi tervezésű motorkerékpárjairól híres motorépítő, Roland Sands lecsupaszította a BMW R 18-at, hogy megalkosson egy, az ikonikus, erőtől duzzadó boxermotorral ellátott gyorsulási motort. Az eredmény az R 18 Dragster lett. A tervező és csapata valóban szabadjára engedték fantáziájukat, amikor létrehozták a két hengeres Big Boxerre épülő, kivételes remekművet.
Roland Sands a munkához a saját életéből merített ihletet. “A látványosan központi szerepet játszó motorblokkról egyből a muscle carok jutottak az eszembe. A családom mindig is szerette a sebességet: apám drag versenyző volt. Logikusnak tűnt az alapokig lecsupaszítani a gépet, majd úgy átalakítani azt, hogy egyenes pályán gyors legyen.” – magyarázza a dizájner.
Roland Sands először mindig papírra veti ötleteit, ugyanis így könnyebb számára a formavilág kialakítása. No meg jobban el is tudja képzelni, hogy milyen is lesz a motorkerékpár kiállása és geometriája. “Az igazi varázslat a végén következik, amikor a vázlatot életre keltjük!” – meséli Roland.
Az R 18 bármely más motornál szélesebbre tárja a kaput a személyre szabhatóság előtt például könnyen leszerelhető hátsó vázával, valamint egyszerűen cserélhető fényezett elemeivel. Az ügyfél így nagyfokú szabadságot élvezhet akkor, amikor a saját igényeihez igazítja az R 18 hátsó szekcióját. Az egyéni ízlés akadálytalanul érvényesülhet a szín megválasztásakor is. “Az elektronika okozta számunkra a legtöbb fejtörést, amikor dinitrogén-oxid befecskendezéssel egészítettük ki a motort, eltávolítottuk a gyári kipufogót és drasztikusan megnöveltük a beszívott levegő mennyiségét. Ez egyfajta kísérlet is volt, amelyet végül siker koronázott. A végtermék lenyűgöző; az a professzionális mérnöki tudás tükröződik rajta, amely mindig is jellemezte a BMW Motorrad keze alól kikerült motorkerékpárokat. Jómagam már az első pillanattól alig vártam, hogy végre hozzákezdjünk az átalakításhoz.” – mondta Sands.
Roland Sands csapata megtartotta az R 18 gyári kormánygeometriáját, viszont a hátsó részt eltávolítva drag racerré alakították át a motorkerékpárt. Úgy döntöttek, hogy az R 18 eredeti “karosszériáját” használják és csak a sárvédőkön változtatnak, hogy azok illeszkedjenek a módosított vázhoz. Az egész átszabási folyamat nagyjából három és fél hónapig tartott. Ezt követően a motor eltöltött egy napot a drag pályán.
Az R 18 Dragster időeredményét sajnos nem tudjuk – pedig engem érdekelt volna, mit virított a nitrósított mega-boxer. Annyi biztos, hogy a hangja miatt már megérte az egész beavatkozást – de azon sem csodálkoznék, ha rövidesen az alapjain megjelenne egy utcán is használható altípus, amit a BMW Motorrad szalonokból bárki hazavihetne, akinek az ilyenektől nedves lesz az alsóneműje.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »