A motorosok az utóbbi időben több európai országban is felkerültek a politikai térképre, de sajnos egy cseppet sem jó értelemben. Elég csak arra gondolni, hogy Tirol bizonyos útjain egészen egyszerűen idén már nem közlekedhetnek a 95 decibelnél hangosabb motorok. Nincs mérlegelés, viszonyítás, kontextus. Csak és kizárólag a nem. És már arra is van esély, hogy Svájc is átveszi ezt az intézkedést. Függetlenül attól, hogy számos új motorkerékpár ezt az értéket gyári dobbal is hozza. De ezen a ponton azért jusson eszükbe, hogy nálunk is megkezdődtek a hétvégi mérések országunk népszerű motoros útjain. Persze nekünk jó, minket egyelőre csak figyelmeztetnek…
Ennél Németországban valamivel nagyobb a baj. Márciusban Armin Laschet aláírt egy úgynevezett állásfoglalási indítványt, amely szerint a Szövetségi Tanácsnak fel kell kérnie a kormányt, hogy tegyenek lépéseket a motorkerékpárok által kibocsátott zaj ellen.
Május közepén ezt a kérelmet elfogadták. Az még nem teljesen tiszta, hogy mi lesz ennek a pontos következménye, de az indítvány súlyos pontokat tartalmaz. Ilyen, hogy az újonnan forgalomba helyezett motorokra húzzanak egy 80 decibeles felső zajhatárt, amit minden körülmény között teljesíteniük kell. Ez pedig lényegében lehetetlen. Ráadásul csak a motorkerékpárokra vonatkozna, autókra nem.
A másik rendkívül súlyos pont pedig az elhíresült vasárnapi és ünnepnapi motoros közlekedés teljes tiltása. Ami teljesen abszurd. Az elmúlt hétvégén ezek ellen tiltakozott több ezer motoros Németországban. Stuttgartban 8.000, Münchenben 6.000 motoros verődött össze a közös tiltakozásra, de az ország számos más pontján is tartottak hasonló eseményeket. A jövő rendkívül homályos. Az szinte biztosnak tűnik, hogy valamilyen fajta változás lesz, hiszen a motorok zajkibocsátása valós probléma azoknak, akik frekventált terület közelében élnek. De nem így, nem ebben a formában. Előremutató, hogy Andreas Scheuer közlekedési miniszter nyíltan az indítvány ellen érvel.
Fotók: motorrad.de / Werner Schneider
Cimkék:
Alig volt időnk megismerni az új 1050-es Speed Triple Triumphot, máris érkezik a továbbfejlesztett 1160-as változat belőle.
Elolvasom »Hírünk remek apropó arra, hogy szép képeket nézegessünk olasz motorokról. A Ducati Panigale V2 és Multistrada 950S fehér színben érkezik.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »