Diósi Sanyit nagyon régen ismerem. Járt nálunk motoros vezetéstechnikai tréningen, volt velünk többször túrázni. Jól motorozik, kedves és segítőkész ember. Amikor valamilyen technikai probléma adódott túra közben, mindig volt rá ötlete és megoldása. Kiderült, hogy járműtechnikában meglehetősen otthon van – cége, a Dioferr is kimondottan arra specializálódott, hogy megoldja a megoldhatatlannak tűnő dolgokat. Vettem egy használt hátsó kereket a motoromhoz, amelyről kiderült, hogy sérült a kerékagy öntvénye. Felhívtam Sanyit, hogy segítsen. Meg is oldották: a könnyűfém agy hiányzó részét felhegesztették, megesztergálták, még a szimeringet tartó gyűrű is századmilliméter pontos lett. Amikor mentem a kész kerekemért, az udvaron hátul megláttam egy járművet, amitől elállt a szavam. Hat kereke volt és nem emlékeztetett semmire, amit addig láttam. Azt hittem, egy átépített quad – de kiderült, hogy nem az, hanem egy teljesen egyedi építés, amelynek becsületes neve DIORA 6×6. Viszont mindenki csak úgy szólítja, hogy Hernyó.
Ahogy elkezdtünk beszélgetni róla, megtudtam még pár dolgot Sanyiról. Nyert egy kevés autós triál versenyt életében – azt csak én gondolom, hogy speciális diferenciálzár-fejlesztése is innen származik. A DIORA 6×6 alapötlete onnan indult, hogy a triál autóknál is jobb terepjáró képességű járművet akart építeni. 14 éve lett készen a szerkezet, amely azóta számtalanszor bizonyította, hogy olyan lehetetlen terepakadályokon képes átjutni, ahol nagyjából semmi más. Azt csak szóbeszédként hallottam – és nem is tudom, hogy igaz-e -, hogy egy országosan ismert off-road rendezvény közönség-kategóriájából kitiltották, mert ha rajthoz állt, senkinek nem volt semmi esélye.
Ami viszont tény és egészen biztos, hogy Sanyi elhozta egy videó készítésének erejéig a hatkerekű csodát. Így alaposan bemutathatjuk nektek – valamint meg is utaztatott vele, sőt kicsit lehetőséget adott arra is, hogy kipróbáljam.
Ezúttal azt gondolom, hogy videónk mindent bemutat, amit a Hernyó kapcsán tudni érdemes – és talán kicsit sikerült visszaadni az élményt is, amit okozni képes. Műszaki adatokat és főleg a megszokott pontozásos értékelést sem igen tudtam elkészíteni róla – hiszen itt a szokásos motorkerékpáros szempontjaink nem is értelmezhetőek. Egy dolog számít: a Hernyó által okozott élvezet, meg az a könnyedség, ahogy a leglehetetlenebb terepen is fölényesen boldogul!
Cimkék:
Két motor, amely valahol ugyanazon vásárlók kegyeiért száll harcba. Hasonlóak, mégis eltérőek. Vajon melyik a jobb: a Yamaha vagy a KTM?
Elolvasom »Sajnos rengeteg motoros baleset történik ugyanarra a kaptafára. Ott a kanyar, belenézünk és rájövünk: sok a tempó. Mit kell ilyenkor tenni?
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »Egykoron a Yugotours szervezte a Jugoszláv társasutakat. Mi most magunknak szerveztünk egy motoros túrát a Balkán irányába.
Elolvasom »A világ legmotorizáltabb részén rengeteg hasonló moped rohangál - felénk a Malaguti Spectre GP 125 versenytárs nélkül támad.
Elolvasom »Motorosként az egyik legjobb dolog új motort venni. Hát még akkor, ha mi bonthatjuk ki a dobozból és mi szereljük össze!
Elolvasom »