Szeretjük a számokat. Megbízható kapaszkodót jelentenek akkor (is), amikor valamiről csupán félismereteink, felületes információink vannak. A baj akkor kezdődik, amikor mi egyszerű halandók nem tudunk élményt, viszonyt csatolni hozzájuk. A Ducati Panigale V4 Superleggera 234 lóerő, és csupán 152 kg. Ezt mégis mihez hasonlítsa az egyszeri (pláne) túramotoros? A CBR1000RR-R SP-hez, ami negyedikben kiforogja a 299-et? Arról is csak azt tudjuk, hogy atomdurva. Vagy inkább elképzeljük. Ez pedig egy kicsit még azabb. Nem is motor a szó fejünkben élő értelmében, mert annak valahol valami köze még van a közlekedéshez. Sokkal inkább műtárgy, csoda és technológiai erődemonstráció.
Nem nekünk való – és ezúton is elnézést kérek tőled, ha te mégis azok közé az idegen bolygóról származó motorosok közé tartozol, akiknek igen. Mint mondjuk Alessandro Valia, hivatásos Ducati tesztpilóta, egykori Superstock 1000 versenyző. Na ő azt mondja a Panigale V4 Superleggera nyergéből, hogy minden amit érzel, az maga a puszta sebesség. És, hogy ez mit jelent? Azt hiszem ezt próbálják meg érzékeltetni az alábbi videóban, ahol egyúttal azt is bemutatják, hogy hogyan is kellene szakszerűen használni ezt a limitált szériás műkincset.
A fenti felvételeket Portugáliában, a portimaoi versenypályán rögzítették, hogy megmutassák, a papíron jól mutató számok az aszfalton is érvényesülnek. A motort végül 307 km/h-ig húzzák, de nyilván nem ér itt véget az Akrapovic rendszerrel kikergetett, 234 lóból álló ménes. És ott a fordulatszámmérő még “csak” 15.000-nél tanyázott, ami egyébként 17.000-nél nyal bele a vörös tartományba. Brutális.
Cimkék:
Nem tolta túl az első online Tokyo Motorcycle Show-t a Suzuki, századik születésnapjukat két, tényleg szép fényezéssel ünneplik.
Elolvasom »A legnagyobb presztizsű dizájdíjat, a Red Dot elismerést idén a Honda vitte haza a CBR1000RR-R SP-vel. Teljes joggal.
Elolvasom »Hazánktól elérhető távolságban nincs versenytársa Tirolnak és a Dolomitoknak. Kizárólag itt szervezi különleges motoros túráit a Biker's POIson.
Elolvasom »A mondás szerint olcsó húsnak híg a leve. A Keeway TX 125 Enduro a piacon kapható talán legolcsóbb hasonló motor. Na de vajon mennyire "gagyi"?
Elolvasom »Ádám egy fiatal motoros, aki beleszeretett a hazai hőskor abszolút motorjába, a 250-es MZ ETZ-be. De az álmok hamar szertefoszlottak.
Elolvasom »Igazából csak egy ráncfelvarrást eszközölt a Benelli jól sikerült A2-es túraenduro modelljén. A TRK 502 X mégis érezhetően jobb motor lett.
Elolvasom »