A Yamaha sem motorkerékpárnak nevezi a NIKEN-t, hanem LMW-nek, ami rendben is van, hiszen mégiscsak páratlan. Minden értelemben. De úgy áll a széna, hogy mégsem marad egyedi ötlet a háromkerekű kanyarvadász, hiszen a Kawasaki is felmelegítené a koncepciót. Azaz újra előkerült az, amit egykor J Conceptként emlegettek.

Azonban egészen másképpen állnának hozzá a dönthető motortricikli(?) műszaki megoldásának. Amíg a NIKEN a kormányzásért és dőlésért felelős csuklós-mechanizmust használja kívülről ráhelyezkedő villákkal, addig a Kawasakinál egy négyszögű kialakítást hoznak létre.
A Kawasaki háromkerekű megoldásában a kerekek egymástól teljesen függetlenül mozognak, és ami igazán érdekes, hogy nem dőlnek úgy, mint a Yamahánál, hanem alapvetően függőleges síkban maradnak. A kívülre helyezett villákkal szemben pedig itt egy központi rugóstag dolgozik.


És ehhez az egésznek van egy egészen sportos kiállása. További érdekes csavar, hogy a meghajtásra nem lehet következtetni a szabadalmi tervek alapján. Az eredeti J Conceptet még elektromos motorként képzelték el, de egy ennyire határmezsgyén mozgó rétegtárgy esetén arra azért nem vennék mérget, hogy tovább súlyosbítják a helyzetet Zöldék.

Cimkék:
Régóta és nagyon sokan vártak egy központi helyen levő és az osztrák márkát méltó módon képviselő kereskedést. Mától vár a KTM Centrum!
Elolvasom »A Generali hivatalos blogján olyan tanácsokat találhatsz, amelyek egészen konkrétan veszélyes helyzeteket teremthetnek.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »