A motorépítős reality show műfajának befellegzett. Vagy mégsem? Ezt a kérdést a jövő majd eldönti, ugyanis a BBC megpróbál új életet lehelni a tematikába a brit Speedshop műhely segítségével. És végtére is: miért ne? A 2003-ban útjára induló Amcsi motorok szereplőgárdája hét éven át bizonyította, hogy különösebb érzelmi intelligencia nélkül is lehet egy családi vállalkozást sikeresen üzemeltetni. Egy ideig mindenképpen: a Teutul család körül forgó sorozat végül szétesett. Persze, elvegetáltak még a Discovery jóvoltából 2012-ig, de azt már senki nem számolja. Közben pedig műfajt teremtettek, vagy legalább hoztak neki népszerűséget: a melós realitynek.
Persze az Orange County Choppers műhelynek volt egy 2018-as tévés megújulása, de szerintem már senkinél nem ütötték meg az ingerküszöböt. Én is csak a teljesség kedvéért említem meg. A BBC Speedshop műhelyével való együttműködéstől azonban többet várok.
Ugyanis azt gondolom, hogy egy ilyen doku-reality sorozat sikeres működéséhez két elemre van szükség: jó motorokra és izgalmas karakterekre. És én aztán igazán nem akarok elkiabálni semmit, de nekem úgy tűnik, hogy mindkettő meglesz.

A Speedshop műhely három központi szereplőjéből kettő militáris háttérrel érkezik, ami már önmagában is érdekes. A főkolompos, Titch Cormack tíz évig szolgált a Brit Királyi Haditengerészetnél, mielőtt motorépítésre adta a fejét. Maga mellé vette Billlyt, azaz Graeme Billingtont, aki korábban tankparancsnok volt, de megsérült Afganisztánban. A csapatot pedig Martin teszi teljessé, akit egyszerűen csak tetovált hippiként írnak le, aki az üvegszálas holmikat gyártja és a fényezésért felel. A sorozatban pedig nem cégeknek gyártanak majd indokolatlan motorokat, hanem pl. olyan fickóknak, mint Chris, korábbi ejtőernyősnek, aki elveszítette a jobb lábát. Ennek ellenére a fejébe vette, hogy bejárja Hannibal hadvezér útját az Alpokon keresztül, ehhez pedig egy módosított Honda FX650 Vigorra van szüksége. Cormack csapata most vasárnap, január 12-én debütált a BBC2-n, mi pedig bízunk benne, hogy sikeres lesz és a magyar változat sem várat magára sokáig.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Dakar motoros mezőnye tegnap gyászolt, Afrikában viszont versenyeztek a kétkerekűek is. Immáron Mauritániában, és új szakaszgyőztes született.
Elolvasom »Borotvaéles sziklák, lisztszerűen finom szemű homok, technikai problémák és egy csapat teve nehezítette a Dakar és az Africa mezőnyének életét.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »