Paulo Gonçalves előző nap bekövetkezett tragikus halála nagyon megrázta a tereprali világát – a Dakar családját pedig különösen. A tragédiára való tekintettel a motorosok és a quadosok számára a 8. szakaszt törölték. Erre a napra eredetileg egy 716 kilométeres kör volt kijelölve Wadi Al-Dawasir körül. A mindenki által támogatott döntést követően a motorosok a bivuac-ban maradtak és csak ma indulnak tovább. Az autós, kamionos és SSV mezőny számára megtartották a 8. szakaszt.
A kora reggeli dakhlai indulás után 383 aszfaltos (vagyis összekötő) kilométert megtéve a mezőny elérte a Marokkó és Mauritánia közötti határt, ahol kifejezetten a versenyre leegyeztetett, egyszerűsített határátlépési formaságokon kellett átesniük. A határátlépés után egy olyan speciál szakasz állt előttük, amerre az Africa Eco Race indulása óta csak egyszer ment a verseny. Az Arzmeila és Chami közötti 176 kilométer hosszú, mély homokos útvonalon haladtak a Banc d’Arguin Nemzeti Park mentén, a partvonallal párhuzamosan, déli irányba. Habár az út nem jelentett különösen nagy technikai kihívást, a navigációval meggyűlhetett a bajuk a versenyzőknek a mauritániai szakaszon. A rövid napi szakasz egyenesen a bivuac-hoz vezetett, ahová összesen 560 kilométert megtéve már a délután közepére megérkeztek a versenyzők. Így elegendő idő jutott a mezőny számára a járművek megfelelő átvizsgálásához, ugyanis ma egy maratoni szakasszal folytatódik az Africa Eco Race.
A hatodik versenyzéssel töltött napon új arcok jelentek meg az első három pozícióban. Sőt, az eddig élen járók igencsak lemaradtak. A leggyorsabb Matt Sutherland volt a Races to Places csapat tagja. Az ausztrál motoros tehát Lyndon Poskitt társa, így Lyndon talán annak ellenére sem lehetett szomorú, hogy ő maga csupán tizenkettedikként ért be. A norvég veterán, Ullevalseter a 15. lett, a versenyben vezető Alessandro Botturi pedig a 20. helyen futott be. Az összetett sorrend mindezek ellenére nem változott, a különbségek azonban itt is csekélyek. A versenyben továbbra is 67 motoros küzd a célért, hogy beérjen Dakarba a rózsaszínű tó partjára. Eddig heten adták fel a versenyt, köztük Felix Jensen, Ullevalseter honfitársa, aki a negyedik szakaszon a harmadik helyen zárt.
1. | Matt Sutherland (KTM) |
2. | Giovanni Gritti (Honda) |
3. | Paolo Lucci (Husqvarna) |
1. | Alessandro Botturi (Yamaha) |
2. | Pal Anders Ullevalseter (KTM) |
3. | Lyndon Poskitt (KTM) |
A részletes, időeredményeket is mutató összesített állást itt találod.
fotók: Africa Eco Race Facebook
Cimkék:
Neil Peart, a Rush zenekar legendás dobosa nem csak a világ egyik legjobb zenésze, hanem lelkes motoros is volt.
Elolvasom »Új motorépítős reality show-val jelentkezik a BBC, aminek a Speedshop műhely katonai hátterű főszereplői vintage motorokat fognak építeni.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »