Idén a legnagyobb változás, hogy a Dakar Rally történetében először a Közel-Kelet legnagyobb országában, Szaud-Arábiában kerül megrendezésre a verseny. Így szinte végig homok- és kősivatagban fut a közel 7.500 kilométer hosszúságú viadal útvonala, amiből mintegy ötezret mért szakaszon kell a versenyzőknek megtenniük. Az első napon rögtön 752 km várt a versenyzőkre Jeddah és Al Wajh között, amiből 319 volt a speciál.
A tavalyi győztes, így az egyes rajtszámot viselő ausztrál Toby Price ért be elsőként – annak ellenére, hogy a roadbook olvasója rakoncátlankodott, így jó ideig “vakon” ment csapattársa porát követve. Őt két perccel később a Monster Energy Honda Team amerikai versenyzője, Ricky Brabeck követte. Harmadikként pedig az osztrák Matthias Walkner érkezett, aki Price csapattársaként a címvédő Red Bull KTM Factory Team tagja. Az ausztrál azonban kapott egy két perces időbüntetést, így előnye formálisnak tekinthető néhány másodperc. Első nap lévén természetesen az összetett sorrendje is ugyanez.
A 42. Dakar Rally megmérettetésén 139 motoros állt rajthoz, de már ma volt, aki feladni kényszerült. Az első kieső csupán 13 kilométert tudott megtenni, amikor egy szerencsétlen bukás következtében kiugrott a válla. A motorosok közül egyébként 38 elsőbálozó van, akik most álltak először a Dakar rajtvonalára. Szerencsére újra drukkolhatunk külhoni magyar versenyzőinknek is. Gyenes Emanuel, azaz Mani ma 47-ikként, Saghmeister Gábor pedig 123-ikként ért célba. Mani azonban az Original By Motul (régebbi nevén Malle Moto) kategóriában indul, amelyet meg is nyert. Erről azt kell tudni, hogy a versenyzők a motor karbantartását és javítását is maguk kell, hogy elvégezzék a napi etapok lemotorozása után. Hajrá srácok!!!
Az Africa Eco Race ez évi futama is Monaco és Dakar között kerül megrendezésre. A verseny célja továbbra is a “régi Dakar Rally” hagyományait követni. Idén a verseny már a 12. alkalommal kerül megrendezésre és népszerűségét a leginkább a számok mutatják: 2020-ban 34 nemzet képviselteti magát, a nevezők száma 22, a járműveké pedig 30 százalékkal nőtt. Külön jó hír, hogy ebből a motoros kategória 81% (!!!) növekedést mutatott. A verseny közel három-negyede új területeken fut.
Január 4-én Menton városában zajlott a verseny hivatalos rajtceremóniája, ahol 196 motoros versenyző állt fel a pódiumra. Idén ezen a viadalon sajnos nincs magyar motorosunk, autóval és kamionnal azonban több csapat is képviseli kis hazánkat. Nekik természetesen szorítunk, mint mindig. A rajtceremónia után a csapatok behajóztak és jelenleg Afrika felé kompoznak. Az első szakasz január 7-én indul.
fotók: Dakar.com
Cimkék:
A high-end mobiltelefonokhoz hasonlóan, a macerás vezeték nélkül, az oldalsztenderen kereksztüli töltés megoldásán dolgozik a BMW.
Elolvasom »Rendes motort csak Harleyból lehet építeni? Na ezt a tévképzetet szépen megcáfolja az AMS Garage által épített ER-6n.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »