Ikarosz ókori alakja sok mai legendát alapozott meg. Ő maga gyermekként érkezett Kréta szigetére apjával aki a labirintust építette meg a Minótaurosznak. A munka elvégzése után Minósz király fogva tartja őket a szigeten, nehogy elárulják valakinek a labirintus titkát. Apja, Daidalosz viasszal összeragasztott tollakból szárnyakat készített mindkettőjük számára. Mielőtt még felszálltak volna, fia lelkére kötötte: se túl alacsonyan ne repüljön, mert elragadják a hullámok, se túl magasan, mert a Nap megolvasztja a viaszt. Ikarosz egy ideig be is tartotta az intelmet, de a magasság megigézte s egyre feljebb repült. A Nap így megolvasztotta a viaszt, a tollak leváltak, Ikarosz a tengerben lelte halálát. A róla elnevezett Hevik Ikaro motoros dzseki azonban igyekszik kiküszöbölni a csorbát és egyaránt ellenállni a melegnek és a vizes környezetnek.
Jómagam is a motorosok azon részéhez tartozom, akik az igazi nyári melegben nem bír elviselni egy zárt túraruhát. Hiába van rajta nyitható szellőző, hiába lehet kivenni a vízálló membránt, 28-30 fokban meghalok bennük. A jobbakat menet közben még kibírom valahogy, de ahogy beérünk egy sűrűbb városba, ahol sehogy sem lehet rendes tempót tartani, ott végem. Így a szezon jelentős részében inkább hálós kabátot hordok – persze ezeknél mindig ott a gond, hogy kicsit is hűvösebb időben már kellemetlenné válnak. Ehhez elég egy kétezres hágó is. Tehát vagy aláöltözőt kell felvenni – ahhoz meg jól levetkőzni -, vagy rákapni egy esőkabátot. Amit meg ugye cibál a szél – tehát megint nem az igazi. Ezen anomáliákat próbálja feloldani a Hevik Ikaro.
A dzseki alapvetően rövid, sportos szabású – azonban hátul hosszabbra hagyták a derék részt. Így a külön alatta viselt gerincvédő sem lóg ki, de a később bemutatandó bélésével a vesét is jobban védi a hűvöstől. A kabát külső rétege két anyagból áll össze: a hálós betétek a szellőzésért felelnek, a 450-es kopásállóságú textilből készült részek pedig a biztonságot szolgálják. Beépített könyök- és vállprotektorok természetesen vannak benne, illetve a Hevik saját Level2-es gerincvédőjének ki van alakítva a helye. Amúgy az egész kabát megkapta a CE minősítést, vagyis teljes egészében megfelel a jövőbeni biztonsági követelményeknek.
Zsebekkel közepesen van eleresztve, vagyis nem egy igazi kalandor motorosoknak szánt adventure cucc – de normál utcai használatra a három rekesz pont elég. A testre szabást állítható bőségű derék-, nyak és mandzsetta részek biztosítják. A gallért ki is tudjuk rögzíteni oldalra – ezzel több utat engedve a levegőnek. (Meg a darazsaknak…) Személyesen nagyon tetszett az ujjak végének hatalmas tartományban való állíthatósága – így akár rá is húzhatjuk a kesztyűt, akár alatta is hagyhatjuk.
A Hevik Ikaro eddig egy sima nyári kabát lenne – de annál némileg többet tud. Van ugyanis benne egy víz- és szélálló bélés, amely esőben és hidegebb időben is hordható. A bélést két nagyon rövid cipzár és pár patent rögzíti – tapasztalatom szerint ezeket soha nem kell mind fixálni a tökéletes hordhatósághoz. Magyarul a be- és kiszerelése másodpercek kérdése. Akár saját magadon is ki tudod oldani, amit kell. A bélés belső oldala kellemes hálós burkolatot kapott. Amikor bent van, olyan hőmérsékleten, ahol hálós dzsekiben már megfagysz, még vidáman lehet motorozni. A próbakör alatt 11-12 fok volt, egy szál pólót viseltem alatta és kimondottan kellemes hőérzetet adott.
Jöjjön a lényeg. A tervezők ugyanis gondoltak arra az élethelyzetre, amikor melegben túrázol, majd hirtelen elered az eső. Ilyenkor nem kell levenni a kabátot, mert a Hevik Ikaro bélése külső esőkabátként is viselhető. Igaz, a rögzítő hevederek kicsit lifegnek, de a forma rendben van – és az esőkabáttá változó bélés rugalmas anyaga miatt nem lobog annyira, mint ahogy az ilyen holmiktól megszoktuk. A gumírozott mandzsettája akkor is jól jön, amikor kívül hordjuk és rá kell húzni a kesztyűre – meg akkor is, ha belül van és a kesztyűt a külső cordura alá illesztjük. Sőt, némi esztétikai kompromisszummal akár az esti vacsihoz is felvehetjük. Egy kevés poggyászos motoros kiránduláskor jól jön ez is!
Összességében egy nagyon sokoldalúan hordható motoros kabátról beszélünk. A bélése kicsi, könnyű eltenni – akár egy pici tanktáskában elfér a tárcánk mellett. Ráadásul a Hevik Ikaro ára sem annyira elrugaszkodott – tudásához képest teljesen emészthető. Amennyiben kérdésed merül fel vele kapcsolatban, vagy élőben néznéd meg a lehetséges három színt – hogy melyiket válaszd -, nyugodtan keresd a hazai forgalmazó, az EuroMotor üzletében!
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »