Hát megkezdődött – hogy egy pillanatra megidézzük a klasszikus, 1995-ös Mortal Kombat film ikonikus mondatát. Csak éppen most nem az emberiség sorsa dől el, hanem a 2020-as modellpaletta maradékáról hull le a lepel az EICMA keretein belül. A legtöbb gyártóval egyetemben a Honda megkezdte a hozzájuk köthető újdonságok bejelentését. Méghozzá tették ezt a teljesítmény utcájának két végén. A frissített Rebel nyilvánvalóan egészen más közönségnek szól, mint a 200 lóerősek elittársaságába fellépő CBR1000RR csúcsváltozatai.
A nemzetközi sajtóanyagokban gyakran elhangzó frázis, hogy a Honda a Rebel modellel a fiatalokat célozza meg. A “fiatalok” címszó persze még azokban azt országokban is a 40-nél kevesebb telet megélt, motorozni vágyó virgoncokra vonatkozik, ahol nálunknál optimálisabb mennyiségű GDP-t kapálnak össze évente. Itthoni körülményekre lefordítva inkább hipsztermotornak tekinthető. Vagy csajmotornak – ha ennek a kifejezésnek nem lenne kishazánkban egyfajta pejoratív felhangja. De hiába volt jó már eleve, most változnia kellett.
A Honda újdonságok között olyan értelemben köszönthetjük a békés kis bobbert, hogy modellfrissítés történt. Erre igazából azért volt szükség, hogy a Rebel teljesítse az Euro5 szigorodó előírásait. Maga a blokk a CBR500R-ből érkezik. Azaz 471 köbcenti, folyadékhűtés, 8 szelep, két henger. A gyártó szerint a különbség ott lesz tetten érhető az előző generációhoz képest, hogy nyomatékosabb lesz az alsó fordulatszám-tartományban, az erejét pedig finomabban lehet adagolni.
A frissített modellt olyan részletekről fogod felismerni, mint az új, LED-es fényszóró vagy a fekete villaburkolat. A stílus jegyében a hátsó ülést le lehet venni, új irányjelzőket kapott, jól látható fokozatkijelzőt és csúszókuplungot.
Pedig már azt hittük, hogy ennél több “R” betűt nem lehet belezsúfolni egy névbe. A vatta új CBR1000RR-R azonban egy új korszakot is jelez. A Honda újdonságok legbikábbika ugyanis belépett a 200+ lóerősek klubjába. A Fireblade két kivitelben lesz elérhető. Annak, akinek nem elég a betűkből, az még egy fullos SP kivitelért is csengethet a szalonban.
Na de lássuk a lényeget! Az új, ultrakompakt, a HRC csapat hathatós segítségével fejlesztett új sornégyes 160 kW teljesítményt, azaz 215 lóerőt ad le 14.500-as fordulatszámon. Kettőszáztizenöt – ezt egy pillanatig ízlelgessük. Na persze, mint tudjuk, a környezetvédelmi normák teljesítéséért valahogyan fizetni kell. A motor legnagyobb forgatónyomatéka meredeket zuhant, ugyanis ezentúl már 1, azaz egy kósza newtonméterrel kevesebb forgatónyomatékot ad le 12.500-as fordulatszámon, mint az elődje 11.000-nél. Remélem ti is átérzitek ezt a súlyos tragédiát!
A nagy erő nagy felelősséggel elektronikával jár. A riding mode kapcsoló személyre szabható állásában szinte mindent magukra szabhatnak a tapasztalt pályabubusok. Az egykerék kontroll, a rajtelektronika, a Bosch IMU vagy a színes-szagos TFT kijelző ilyen alapkellékek ebben a kategóriában.
Az SP kivitel a halandó emberből faragott motoros szemszögéből nézve pusztán űrtechnikai csicsóskodásnak tűnnek. Showa BPF helyett Öhlins NPX villákat kap. Showa BFRC-L hátsó rugóstag helyett Öhlins TTX36 Smart-EC monoshock rugót. Nissin helyett Brembo fékéket, amiből a hátsó nyereg egyenesen az RC213V-S-ről érkezik. Na és az ára? Arra mi is kíváncsiak leszünk…
Cimkék:
Szinte minden téren hatalmas fejlesztések jellemzik a Yamaha közepes túramotorját. A Tracer 700 akár kategóriája élére is ugorhat.
Elolvasom »A Yamaha legendás túrabálnája, az FJR1300 végső napjait éli. Hangvillásék méltón, az Ultimate Edition segítségével búcsúztatják.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »