Hát megkezdődött – hogy egy pillanatra megidézzük a klasszikus, 1995-ös Mortal Kombat film ikonikus mondatát. Csak éppen most nem az emberiség sorsa dől el, hanem a 2020-as modellpaletta maradékáról hull le a lepel az EICMA keretein belül. A legtöbb gyártóval egyetemben a Honda megkezdte a hozzájuk köthető újdonságok bejelentését. Méghozzá tették ezt a teljesítmény utcájának két végén. A frissített Rebel nyilvánvalóan egészen más közönségnek szól, mint a 200 lóerősek elittársaságába fellépő CBR1000RR csúcsváltozatai.
A nemzetközi sajtóanyagokban gyakran elhangzó frázis, hogy a Honda a Rebel modellel a fiatalokat célozza meg. A “fiatalok” címszó persze még azokban azt országokban is a 40-nél kevesebb telet megélt, motorozni vágyó virgoncokra vonatkozik, ahol nálunknál optimálisabb mennyiségű GDP-t kapálnak össze évente. Itthoni körülményekre lefordítva inkább hipsztermotornak tekinthető. Vagy csajmotornak – ha ennek a kifejezésnek nem lenne kishazánkban egyfajta pejoratív felhangja. De hiába volt jó már eleve, most változnia kellett.
A Honda újdonságok között olyan értelemben köszönthetjük a békés kis bobbert, hogy modellfrissítés történt. Erre igazából azért volt szükség, hogy a Rebel teljesítse az Euro5 szigorodó előírásait. Maga a blokk a CBR500R-ből érkezik. Azaz 471 köbcenti, folyadékhűtés, 8 szelep, két henger. A gyártó szerint a különbség ott lesz tetten érhető az előző generációhoz képest, hogy nyomatékosabb lesz az alsó fordulatszám-tartományban, az erejét pedig finomabban lehet adagolni.
A frissített modellt olyan részletekről fogod felismerni, mint az új, LED-es fényszóró vagy a fekete villaburkolat. A stílus jegyében a hátsó ülést le lehet venni, új irányjelzőket kapott, jól látható fokozatkijelzőt és csúszókuplungot.
Pedig már azt hittük, hogy ennél több “R” betűt nem lehet belezsúfolni egy névbe. A vatta új CBR1000RR-R azonban egy új korszakot is jelez. A Honda újdonságok legbikábbika ugyanis belépett a 200+ lóerősek klubjába. A Fireblade két kivitelben lesz elérhető. Annak, akinek nem elég a betűkből, az még egy fullos SP kivitelért is csengethet a szalonban.
Na de lássuk a lényeget! Az új, ultrakompakt, a HRC csapat hathatós segítségével fejlesztett új sornégyes 160 kW teljesítményt, azaz 215 lóerőt ad le 14.500-as fordulatszámon. Kettőszáztizenöt – ezt egy pillanatig ízlelgessük. Na persze, mint tudjuk, a környezetvédelmi normák teljesítéséért valahogyan fizetni kell. A motor legnagyobb forgatónyomatéka meredeket zuhant, ugyanis ezentúl már 1, azaz egy kósza newtonméterrel kevesebb forgatónyomatékot ad le 12.500-as fordulatszámon, mint az elődje 11.000-nél. Remélem ti is átérzitek ezt a súlyos tragédiát!
A nagy erő nagy felelősséggel elektronikával jár. A riding mode kapcsoló személyre szabható állásában szinte mindent magukra szabhatnak a tapasztalt pályabubusok. Az egykerék kontroll, a rajtelektronika, a Bosch IMU vagy a színes-szagos TFT kijelző ilyen alapkellékek ebben a kategóriában.
Az SP kivitel a halandó emberből faragott motoros szemszögéből nézve pusztán űrtechnikai csicsóskodásnak tűnnek. Showa BPF helyett Öhlins NPX villákat kap. Showa BFRC-L hátsó rugóstag helyett Öhlins TTX36 Smart-EC monoshock rugót. Nissin helyett Brembo fékéket, amiből a hátsó nyereg egyenesen az RC213V-S-ről érkezik. Na és az ára? Arra mi is kíváncsiak leszünk…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »