Rendben, ez csak egy rajz, úgyhogy semmiképpen se vonjunk le messzemenő következtetéseket. De micsoda rajz! Nemrégiben a Ducati bemutatta a 2020-as palettáját, de nem lőtt el minden patront, hiszen úgy tűnik, akad egy adventure motor is a tarsolyukban. Na de mégis mi lehet ez, amit egyelőre Desert X néven futtatnak?
Jelenleg az adventure szegmens virágkorát éli, aminek az igazi krémjéből a Ducati egy picit kimarad. Igen, igazad van, ott van a Multistrada Enduro, amit eszünk ágában sincsen lebecsülni, hiszen láttuk már profi kezek között olyat hasítani, hogy az állunk azóta is ismeretlen helyen kolbászol tanácstalanul. De most a kicsi a kívánatos – ilyen is van, bizony! Gondolj csak a Ténéré 700-ra, vagy a Moto Guzzi extragusztusos gépére, a V85 TT-re! Azok is filigrán gépek, nem felfújt túratehenek.
Csakhogy ameddig a többi gyártó lubickol a Dakar-történelemben, és sorban rángatja elő a legendásabbnál legendásabb neveket, addig Duciéknál egy picit csavarni kell a történeten. Hiszen akad nekik kötődésük a legendás terepralihoz, csak megfelelően kell megvilágítani. A Cagiva Elefant 750-nel 1990-ben, az Elefant 900-zal 1994-ben vitte haza Edi Orioli a legnagyobb kupát. És a Ducati akkoriban éppen a Cagiva tulajdona volt. Na, teccik érteni?
A Desert X-hez az Elefant 900 a múzsa. A dizájnért Jeremy Faraud felel, és nem is olyan apró érdekesség, hogy a motor alapjául a Scrambler 1100 szolgál. Csak éppen alávágnak egy új futóművet hosszabb rugóutakkal. A blokk ugyanaz az 1079 köbcentis V2 lesz, ami a Scramblerben is leadja a maga 86 lóerejét és 88 Nm-es forgatónyomatékát. És, hogy mikor látjuk az újdonságot? A jó Claudio Domenicali szokásához híven már el is kottyantotta, hogy akad náluk a műhelyben egy ilyen Ducati adventure prototípus. És naná, hogy bemutatják hamarosan az EICMA kiállításon!
Cimkék:
Kemény fába vágta a fejszéjét az Energica újdonsült hazai képviselete, hiszen úgy döntöttek, nálunk is értékesítik elektromos motorjaikat.
Elolvasom »A 2020-ban aktuálissá váló Honda CBR1000RR-t Suzukában kapta le egy ügyes fotós, sőt még egy videó is akad róla.
Elolvasom »Az NSS300, vagyis a nagyobbik Honda Forza a városi és akár túrázásra is használható robogók egyik legjobb ötvözete. Hibája alig akad.
Elolvasom »Vannak, akik a nyitható szellőzős kabátokban már nem bírják nyáron. Nekik lehet kitűnő választás a Hevik Ikaro, amely szellős és vízálló is.
Elolvasom »Nagy várakozás után tért vissza a piacra a Suzuki legendás típusa, a Katana. A motor azonban nem minden szempontból ad okot a hurrázásra.
Elolvasom »Előfordul, hogy a tervezett ív során valamilyen akadály bukkan fel előttünk a kanyarban. Ilyenkor azonnal irányt kell módosítanunk. De hogyan?
Elolvasom »