Meglehet, hogy a motorkerékpár piac hamarosan nagyot változik, főleg a környezetvédelmi normák szigorítása miatt, de egy valami betonbiztos sziklaerődként áll a motorozni vágyók rendelkezésére. Ez pedig az alapvetően 1999-ben bemutatott SV650, amit egy kisebb megszakítással azóta is gyártanak. A kitérőt a Gladius jelentette, amit azóta is a “dizájnbaki” címszó alatt találsz a lexikonokban. Pedig mai szemmel nézve valójában nincs is vele nagy gond, de a kommunikációja akkoriban nagyon megcsúszott. A Suzuki vissza is tért az SV650-hez, amit így immár húsz esztendős modellként tarthatunk számon.
Bár a Suzuki háza táján nem tartottak komoly csinnadrattával körbekerített ünnepi ceremóniát a modellnek, mégis érdemes róla megemlékezni. A kétezres évek előtt nem sokkal a Suzukinál úgy gondolták, hogy nem csak a többi japán márkával kívánnak konkurálni a sornégyesek világában, hanem a Ducatit és az Apriliát is kihívja a hóra. Ennek eredménye lett a kéthengeres TL1000, annak pedig a leméretezett kistestvére, valamivel később az SV650.
Az SV nagyon fájó ponton vérzett el, hiszen a futóművét és a fékeit soha nem dicsérték az egekig, méghozzá joggal, és ez sokat rontott a vezetési élményen. Mégis, a taljános dizájn, a mediterrán hangulatú és végül rettenetesen megbízhatónak bizonyult V2-es erőforrás, na meg a szolid árcédula igazi közönségkedveneccé tették az SV650-et. Azt sugallta magából: ez egy olasz motor, amit japánok készítettek. És az is volt.
Az SV650 kiállta az idő próbáját. Hiába húzott el a feje felett az idő, még ma is számtalan első generációs modell fut hibátlanul az utakon. Az újakat pedig még mindig örömmel vásárolják az emberek. A Suzuki most új színekkel örvendezteti meg azokat, akik pont jövőre szeretnének beesvésedni. A tervezett színkombinációkat (kék-ezüst, piros-fekete, full fekete) a becsatolt fotókon láthatjátok.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »