A LightBEE ugyanis abszolút más élményt ad, mint a legkönnyebb benzines cross- vagy enduro motorok. Ennek oka az, hogy ennél a járműnél megváltozik a tömegek aránya – minden pilótánál igaz, hogy az ő súlya nagyobb, mint a járműé. Így az aktív, mozgó rész – vagyis az ember – minden mozdulata még sokkal nagyobb jelentőséggel bír. A legkisebb testtartás-hibát is kegyetlenül megbosszulja – viszont amikor már megérzed a viselkedését és jól teszed a dolgod, elképesztően könnyen és pontosan lehet irányítani.
Hiszen vezetése igazából közelebb áll egy downhill kerékpárhoz, mint egy cross motoréhoz. Csakhogy itt akad még egy fontos tényező: nem csak hogy nem kell tekerni, hanem 200 newtonméter nyomaték segít kikeveredni a slamasztikából, amikor kell. Ez az erő arra elég, hogy a LightBEE könnyen megbirkózik a mélyebb talajjal, homokkal – ugyanakkor 35 fokos emelkedő sem állítja meg. Persze ha van lendület, alighanem ennél meredekebben is képes felközlekedni.
Végsebessége 76 kilométer/óra, de ezt hozza mélyebb talajon is. Vagyis van élvezeti értéke rendesen! Főleg úgy, hogy a teszt helyszínéül választott pályán levő elég komoly hepe-hupák és szintkülönbségek ellenére sem sikerült kapitulációra bírni a futóművet. Tomival együtt teljes terhelés környékén volt a SUR-RON, de egyszer sem koppant fel.
Nem csupán pót-akksit vehetsz hozzá utólag, hanem még egy csomó izgi dolgot. Az összes kopó-sérülő alkatrész értelemszerűen elérhető: fékkarok, féktárcsák- és betétek, ülés, műszeregység, satöbbi. De van több féle láncszett az áttétel módosítása érdekében, ha arra vágysz. Amennyiben egészen elvadulsz és egy ilyennel akarsz alázni Kakucsringen, akkor létezik ám hozzá szupermotó kerékszett 17 colos fűzött ráfokkal és kőkemény aszfaltgumikkal. Ha pedig mégis elönt a vágy, hogy legyenek rajta pedálok, akkor az is van! Bizony, szerelhetsz rá pedálszettet – bár erre egy motoros azt hiszem, nem vágyik.
A SUR-RON LightBEE Sport (és City válatozata) hazánkban több forrásból is beszerezhető. Mivel semmilyen regisztrációs teher nincs rajta, csak a vételárral kell számolni – ez a tesztjárművet biztosító Elektrobiker.hu forrásából kereken 1,5 millió forint. Amelyre persze fel lehet hördülni, hogy “júzusúristen” – de a helyzet az, hogy az ára jobban belegondolva nem is olyan horrorisztikus. Hiszen egy átlag downhill kerékpár is éppen ennyibe kerül, az ottani csúcs cuccok meg a duplájába. Tesztalanyunk vezetése pedig mégis csak sokkal közelebb áll a motorozáshoz – pontosabban: tökéletes motoros élményt ad! -, mint a bringázáshoz. Még ha hobbiból szerelhetsz is rá pedált…
A szokásos táblázatunk ennél a különleges járműnél kimarad. Ennek oka egyszerű: a SUR-RON LingtBEE Sport valódi sporteszköz, így közúti közlekedésre összeállított szempontjaink egyszerűen értelmetlenek. Amennyiben a City változatot alaposan kipróbálhatjuk közúton is, ott majd igyekszünk pontozni a tapasztalatokat.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »