Stefan Pierer nem csupán vezérigazgató. Varázsló, aki lendületet adott a KTM-nek, vízionárius, aki nem fél megálmodni a jövőt és perverz vén kecske, aki fiatal lányok helyett a Ducatira nyaldossa már egy ideje a szája szélét. Az olasz brand megvásárlásáért azóta áll a sorban, amióta csak felröppent a végül hamisnak bizonyuló híresztelés, hogy a Volkswagen megszabadulna a márkától. A narancs-fekete brand CEO-ja ettől még nem tántorodik el. Sőt, a Duci mellé most már a Triumph is felkerült a kívánságainak listájára.
Lehet is némi oka a bizakodásra a 62 éves üzeletembernek. A KTM az idei első negyedévben 10%-os emelkedést mutatott, a tavalyi évben pedig megelőzte a Harley-Davidsont az ázsián kívüli piacon, mintegy 35 ezer darab motorkerékpárral értékesítettek többet náluk. Apró érdekesség, hogy a bevétel szempontjából mégsem nekik állt a zászló. Amíg a Harleyt 5 milliárd dollárra becsülik, addig a KTM-et 1.75 milliárd USD-re. Hiába, az amerikai motorok átlagban még mindig sokkal drágábbak.
Világszerte azonban még mindig “csupán” a 4. helyen állnak a Honda, a Yamaha és a Kawasaki mögött. Nem kisebb célt tűzött ki maga elé Stefan Pierer, minthogy 2022-re elérik az egy évben eladott 400.000 darab motorkerékpárt.
Ez pont annyi lenne, hogy letaszítsa a dobogó harmadik fokáról a Kawasakit. A céljai elérésében azonban nagy segítség lenne, ha fel tudná vásárolni a Ducatit, valamint a Triumph-ot.
A vezérigazgató úgy képzelné, hogy a két márkával való összeállásból egy legyőzhetetlen triumvirátus állna össze. A Ducati évi 53.000 és a Triumph évi 61.000 eladási adataival együtt már valóban jelentős tényezőt alkotnának. Csupán két dolog hiányzik a vízióból. Az egyik, hogy a legnagyobb európai motorkerékpár brand a BMW mintegy 165 ezer motorral uralja a piacot. A másik pedig, hogy a Ducatihoz hasonlóan a Triumph sem eladó. Egy cseppet sem.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »