Ilyen világban élünk, a Ducati egy hajszállal továbbra is 1000 köbcentiméteres hengerűrtartalom alatt tartja a kisebbik csúcsgépét és mi milyen becenevet aggatnak rá? Bébi Panigale. A 959 megújulása már lógott a levegőben, és most az is kiderült, hogy nem alaptalanul szállingóztak a pletykák ezzel kapcsolatban. Egy ügyes fotós ugyanis lekapta a gépet amint éppen közúton tesztelik. Egészen biztosan lenyűgöző darab lesz!
Azonban úgy tűnik, hogy akad olyan szóbeszéd, amely alaptalannak bizonyult. Bár korábban senki nem mondott ilyet, de mégis sokan arra számítottak, hogy az új Panigale 959 követi a nagy utódot motorblokk, pontosabban hengerszám tekintetében. Ezzel szemben egyrészt nem nőtt a valós köbcenti 1000 fölé, másrészt hamisnak bizonyultak azok a pletykák is, amik V4-es erőforrást jósoltak. Maradtak a jól bevált 90 fokos hengerszögű V2-nél.
A jelenlegi Panigale 959 157 lóerőt produkál a 171 kilogrammos saját tömege mellé. Bár a fejlődés egyértelmű iránya, hogy az utódnak lenyűgözőbbnek kell lennie az elődnél, de majd meglátjuk, hogy a szigorodó környezetvédelmi normák ebben mekkora teret adnak a Ducatinak.
A motorblokk mellett azonban akad még néhány változás. Az idomzat megváltoztatása mellett szembetűnő, hogy a 959 visszatér az egykarú lengővillás megoldáshoz. Brutkó!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »