Ha a Honda, a Suzuki, a Kawasaki és a Yamaha az együttműködés jegyében közösen meghoz egy döntést, annak garantáltan elsöprő ereje lesz a motorkerékpárok piacán. A négy óriásvállalat az elektromos meghajtású motorkerékpárok jövőjét igyekszik a saját képére formálni. Azaz ők azon munkálkodnak, hogy ezek a gépek egységes szabvány alapján készülő akkumulátorokkal készüljenek. Ez a fajta egyezségre jutás és közös munka például azért lehet fontos, hogy egy egységes töltőhálózat létrehozása eleve lehetséges legyen.
Az elektromos motorkerékpárok legnagyobb megoldatlan problémája jelenleg a rettenetesen hosszú töltési idő. Bár a Yamaha, valamint a Honda egészen elöl jár a fejlesztésekben, erre még nekik sincsen válaszuk. Jelen állás szerint a probléma forrását azzal fogják kiküszöbölni, hogy az akkumulátorokat egyszerűen cserélhetőre tervezik. Egy ilyen esetben a töltőállomásokon a már feltöltött egységekért kellene fizetni. Ez egyszerűvé, és ami igazán fő, hogy villámgyorssá tenné a folyamatot. Ezzel a fajta megoldással számol jelenleg a Honda az elektromos PCX kapcsán, de a Zeronak és a Kymconak is vannak tervei az úgynevezett Mobile Pack szisztémával.
Egy egészen biztos. Ha a négy nagy japán motorgyártó vállalat megállapodik valamiben, akkor az úgy is lesz. Tekintve azt, hogy a motorkerékpár piac eladásainak mekkora tortaszeletét uralják, az együttműködésük gyümölcse megkerülhetetlen.
Cimkék:
Kárpáti Peti és Horváth Laller sikeresen teljesítették a Morocco Desert Challenge második napját is. Nézzünk be megint a kulisszák mögé!
Elolvasom »Két magyar motorosunk szerencsésen, de nem minden fennakadástól mentesen teljesítette a Morocco Desert Challenge harmadik napját.
Elolvasom »Az NSS300, vagyis a nagyobbik Honda Forza a városi és akár túrázásra is használható robogók egyik legjobb ötvözete. Hibája alig akad.
Elolvasom »Vannak, akik a nyitható szellőzős kabátokban már nem bírják nyáron. Nekik lehet kitűnő választás a Hevik Ikaro, amely szellős és vízálló is.
Elolvasom »Nagy várakozás után tért vissza a piacra a Suzuki legendás típusa, a Katana. A motor azonban nem minden szempontból ad okot a hurrázásra.
Elolvasom »Előfordul, hogy a tervezett ív során valamilyen akadály bukkan fel előttünk a kanyarban. Ilyenkor azonnal irányt kell módosítanunk. De hogyan?
Elolvasom »