Hiába írunk már 2019-et, még mindig tartja magát az a nézet, hogy a visszahívás valamiféle ördögtől való dolog. Sokan úgy gondolják, hogy amelyik gyártó kienged a kezéből valamit, aminek hibája van, annak ideje lehúznia a rolót. Persze a mindent leegyszerűsítő, kizárólagosságokra építő gondolkodás ezen a téren is megbukik, akárcsak az élet más területein.
Az Onroad.hu történetében az egyik kedvenc cikkem pont ezt boncolgatja. Macko rettenetesen jól leírta néhány évvel ezelőtt, hogy miért ne negatív következtetést vonjunk le abból, ha egy gyártó felismerte és vállalta azt a hibát, ami korábban elkerülte a figyelmüket. Sőt, arról is szó esik, hogyan fordulhat elő egyáltalán ilyen helyzet. Lássuk, hogy az elmúlt egy hónapban milyen motorokra írtak ki visszahívást és miért!
Az iménti gondolatmenetet persze akasszuk is meg, hiszen biztosan hallottál már a Takata botrányról. A végül csődbe jutott japán cég egy elsősorban biztonsági övek és légzsákok gyártásával foglalkozó autóipari óriás volt, amely túlzás nélkül mondhatjuk, hogy millió számra szállított hibás, életveszélyes légzsákokat különböző neves autógyártó vállalatoknak.
Az érintettek között van a Honda is egy csomó autóval, és persze egy motortípussal. Az érintett légzsákos Goldwing GL1800-akat itthon 2010 és 2016 között kell keresni – de a visszahívás még érvényben van az át nem vizsgált példányokra.
A Harley-Davidsonnak a legkisebb modelljeivel akadt problémája. Ám hiába számítanak aprónak ezek a motorok a milwaukee-i gyár kínálatában, a probléma viszonylag nagy. Ugyanis a visszahívás a fékeket érinti.
A féknyergek anyagával ugyanis gond van, mégpedig az, hogy bizonyos feltételek teljesülése esetén rendkívül könnyen rozsdásodnak. A probléma elsősorban a korrozív időjárási körülményeknek kitett motorokat érinti, ám hiába nem laksz tengerpart közelében, jobb élni a lehetőséggel. Az ügy legnagyobb veszélye természetesen az, ha a nyergekben lévő dugattyúk hatékonysága ennek következtében csökken.
Az osztrák gyártó szupernehéz adventure motorjai sem úszták meg a tavaszi indulást. Az érintett 2015-ös és 2016-os gépeknek az üzemanyag betöltő nyílás környékén fordulhat elő valamennyi üzemanyag szivárgás. A visszahívásban 1.588 darab motorkerékpár érintett.
A Triumphnál sem indult jól a hét. Mint kiderült 12.654 modern klasszikus motorkerékpárra kellett visszahívási akciót kiírniuk. A Bonneville T120, a Bonneville T100, a Street Cup, a Street Scrambler és a Street Twin is érintett.
A hírek szerint a kuplung bowden túlságosan közel kerülhet a fő elektromos vezetékköteghez. Ezzel az a gond, hogy ha ez utóbbinak a szigetelését megsérti, akkor az elektromos problémát okozhat.
A Kawasaki háza táján az utóbbi évek legütősebb modern retró modellje és a zászlós nakedje okozott némi fejtörést. A 2019-es Z900 line-up (Z900, Z900RS és Z900RS Café) esetében egy olyan gyártási hibát fedezetek fel, amely miatt a kerék blokkolhat.
A Kawasaki arra a következtetésre jutott, hogy a Z900 hidraulikus egységét a gyártási folyamat során szennyeződés érhette, ami végső soron ehhez a veszélyes meghibásodáshoz vezethet. Szerencsére mindössze 497 motort érint a lehetséges probléma, ráadásul tudomásunk szerint ebből az összes gépet az USA területén értékesítették. Azaz a hazai vásárlóknak nincs miért aggódniuk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »