A világ egy gyönyörű pontján egy napfényes mediterrán városban, amelyet úgy hívnak, hogy Marabella éppen gőzerővel zajlik a megújult, 2019-es Ducati Diavel S bemutatója. A motor már csak külső megjelenése jogán is sorra nyeri el a szépségre és erőre fogékony bájkerek szívét. 2010-es megjelenése óta nevezték már cruisernek, power cruisernek, sport cruisernek. Aztán a világ rádöbbent, hogy úgysincs megfelelő szó erre az éppen kitörni készülő bika energiáival átitatott jószágra. Ez egyszerűen csak a Diavel, amiről a szerencsések akik már vezették azt mondják, hogy a külleme, a tömege, valamint a 240-es hátsó kereke ellenére egy igazi kanyarvadász.
Az 1260-as Multistradaban is muzsikáló 1.262 köbcentiméteres Testastretta
DVT 90 V-twin, változó szelepvezérlésű motorblokk 159 lóerőt ad le 9.500-as fordulatszámon, továbbá 129 newtonméteres forgatónyomatékot, amikor 7.500-at forog percenként a főtengely.
A megújult bringa az XDiaveltől megörökölte annak a TFT kijelzőjét, a három üzemmódot (Sport, Touring, Urban), valamint a Ducati DMS multimédia rendszert.
Az “S” változatot gyorsváltóval, teljesen állítható, 48mm-es Öhlins villákkal, a felsőpolcos M50-es monoblokk Brembo féknyereggel és rettenetesen szexi, 10 küllős felnikkel adják.
Motorblokk: | Ducati Testastretta DVT 1262, 90°-os L-Twin, hengerenként 4 szeleppel, dupla gyújtógyertyával, folyadékhűtéssel, DVT változó szelepvezérléssel |
Hengerűrtartalom: | 1.262 köbcentiméter |
Furat x löket: | 106 x 71,5 mm |
Kompressziós arány: | 13,0 : 1 |
Teljesítmény: | 159 Le (117 kW) @ 9.500 rpm |
Nyomaték: | 129 Nm @ 7.500 rpm |
Üzemanyag ellátás: | Bosch elektronikus befecskendezőrendszer |
Kipufogó: | 2-1-2 rendszer beépített katalizátorral és lambdaszondával, kettős aluminium dobbal |
Váltó: | 6 sebesség, DQS gyorsváltóval |
Fokozatok: | 1=37/15, 2=30/17, 3=27/20, 4=24/22, 5=23/24, 6=2 |
Primer hajtás: | Egyenes fogazású kerekek, arány: 1,84:1 |
Véghajtás: | Lánc, elöl 15 fogszámú, hátul 43 fogszámú lánckerék |
Kuplung: | Nedves, többtárcsás, hidraulikus munkahengerrel, Self-servo, csúszó |
Váz: | Térhálós acélcső |
Első felfüggesztés: | Öhlins 48 mm-es fordított, teljesen állítható USD villa, TiN bevonattal |
Hátsó rugóstag: | Teljesen állítható Öhlins monoschock, egykarú alumínium lengőkar |
Rugóút (Elöl/hátul): | 120 mm / 130 mm |
Első villaszög: | 27° |
Ülésmagasság: | 780 mm |
Első fék: | 2 x 320 mm-es félig úszótárcsa, radiális rögzítésű Brembo M50 monoblock 4 dugattyús féknyereg, Bosch Cornering ABS Evo |
Hátsó fék: | 265 mm-es tárcsa, 2 dugattyús Brembo féknyereg, Bosch Cornering ABS EVO |
Első gumi: | Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17 |
Hátsó gumi: | Pirelli Diablo Rosso III 240/45 ZR17 |
Cimkék:
Úgy tűnik, hogy tovább erősítené a pozícióját az osztrák KTM a középkategórián belül. Egy új, 890-es, kéthengeres blokkon dolgozhatnak éppen.
Elolvasom »Igen drága szeretett olvasónk, a Boss Hoss és Lamborghini Aventador szerelemgyereke egy bűnronda trike lett. Szörnyülködjünk együtt!
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »